تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
16 بازدید
کد خبر : 6748

توسعه بازی Marathon با چالش‌های جدی مواجه شد

توسعه بازی Marathon با چالش‌های جدی مواجه شد

طبق گزارش‌های منتشر شده، بازی شوتر  Marathon  از استودیوی بانجی با مشکلاتی در فرایند توسعه روبرو شده است. اما پرسش اصلی این است که آیا جامعه مخاطبان آماده است تا یک تلاش ریسکی دیگر در این ترند سال‌ها را بپذیرد؟ بازی جدید استودیوی بانجی با نام “Marathon” در رویداد اخیر پلی استیشن شوکیس با نظرات

طبق گزارش‌های منتشر شده، بازی شوتر  Marathon  از استودیوی بانجی با مشکلاتی در فرایند توسعه روبرو شده است. اما پرسش اصلی این است که آیا جامعه مخاطبان آماده است تا یک تلاش ریسکی دیگر در این ترند سال‌ها را بپذیرد؟

بازی جدید استودیوی بانجی با نام “Marathon” در رویداد اخیر پلی استیشن شوکیس با نظرات متفاوتی روبه‌رو شد. تریلر بازی با عبارت «این تصاویر به گیم‌پلی اصلی بازی تعلق ندارد» آغاز شد، که با توجه به تمرکز زیاد ویدیو بر سبک گیم‌پلی، کمی غیرمنطبق به نظر می‌رسید. سپس با موجی از موسیقی‌های ریتمیک و مصنوعی و جلوه‌های تصویری رنگارنگ روبه‌رو شدیم که در دنیایی مشابه ماتریکس و با حضور ربات‌های انسان‌نما به تصویر کشیده شده بود. در مرکز توجه، شخصیتی از آثار علمی تخیلی را دیدیم که در حال حرکت در امتداد یک راهرو با کوله‌پشتی و تایمر شمارش معکوس، مسلح به سلاح‌هایی شبیه به مسلسل یا توپ لیزری بود.

با دور شدن زاویه دوربین، یکی از سربازان از کنار دیواری که لوگوی استودیوی بانجی بر روی آن درج شده بود، عبور می‌کند. سپس، مبارزی را می‌بینیم که به دنیای وسیع فضا منتقل می‌شود و بلافاصله مورد حمله‌ی شخص دیگری قرار می‌گیرد که همانند او، تک‌تیرانداز است و ظاهری مشابه دارد. از اینجا به بعد، موسیقی متن به سبک Daft Punk تغییر می‌کند و لوگوی درخشان “Marathon” در پس‌زمینه‌ای مدرن با ترکیب رنگ‌های نئون و مشکی نمایان می‌شود که در آن نوشته شده است: «برای اطلاعات بیشتر به Marathonthegame.com مراجعه کنید.»

به قول معروف، تا اینجا همه چیز خیلی «خفن» به نظر می‌رسد. در سایت رسمی بازی نیز آمده است که «در شوتر اکسترکشن، علمی تخیلی و PvP جدید بانجی، به یک دونده‌ی مبارز تبدیل شوید. در دنیایی که به طور مداوم در حال تکامل و گسترش است، برای بقا، ثروت و شهرت بجنگید. جایی که هر تلاش شما به بزرگ‌تر شدن منجر می‌شود.»

 توسعه بازی Marathon با چالش‌های جدی مواجه شدشاید بتوان گفت که سرنوشت بازی Redfall نشان‌دهنده پایان دوران ساخت بازی‌های شوتر اکسترکشن و گروهی مشابه است. به نظر می‌رسد که این دسته از بازی‌ها، برخلاف پنج یا حتی ده سال گذشته، نتوانند با بازیکنان ارتباط مؤثری برقرار کنند. این موضوع نه به دلیل مشکل خاصی در ژانر، بلکه به دلیل توسعه‌دهندگانی است که تنها به دنبال سود سریع و پیروی از ترندهای روز هستند.

موفقیت پایدار Rainbow Six: Siege نشان می‌دهد که این ژانر اگر به درستی پیاده‌سازی شود، می‌تواند نتایج ارزشمندی داشته باشد. با این حال، بسیاری از بازی‌های مشابهی که در حال حاضر وجود دارند، با گذر زمان با مشکلاتی مواجه شده‌اند که مانع موفقیت آن‌ها شده است. حتی Rainbow Six: Extraction که توسط همان سازندگان ساخته شده، یکی از نمونه‌های این مسئله است. همچنین، بازی The Finals از استودیوی Embark، که به خاطر شبیه‌سازی فیزیکی تخریب محیطی‌اش شناخته شده، هنوز نتوانسته به موفقیت چشمگیری دست یابد. وقتی نگاهی به بازی‌هایی مثل Redfall و استودیوی معتبر آرکین می‌اندازیم، دشوار است که باور کنیم این مسیر به چنین نتیجه‌ای رسیده است.

از سوی دیگر، استودیوی بانجی وجود دارد که به وضوح توانایی تولید یک بازی FPS گروهی با ارزش را دارد. موفقیت‌های فوق‌العاده Destiny 2 و سابقه‌اش در مجموعه Halo، این موضوع را تأیید می‌کند. اما با وجود بازی‌های زیادی که به فراموشی سپرده شده‌اند مانند Evolve، Elite: Dangerous Arena، Back 4 Blood، Lawbreakers، Battleborn، Amazon’s Crucible و حتی بخش Hazard Zone در Battlefield 2042، سؤال این است که آیا واقعاً نیاز به نمونه‌ای دیگر داریم تا ثابت کند این مسیر از اساس اشتباه است؟ شاید اینطور نباشد؛ اما این موضوع هنوز نتوانسته تضمینی برای موفقیت نهایی کار بانجی ارائه دهد.

 توسعه بازی Marathon با چالش‌های جدی مواجه شدتیزری که در پلی استیشن شوکیس به نمایش درآمد، بسیار استایلیش و جلب توجه‌کننده بود و تا زمانی که متوجه شوید این بازی در چه سبکی ساخته شده، ممکن است کاملاً توجه شما را به خود جلب کند. بانجی همواره در ایجاد ترندها موفق عمل کرده است؛ برای مثال، پس از موفقیت Destiny، شاهد ظهور چندین بازی لوترباکس بوده‌ایم. با این حال، Marathon به‌عنوان اثری که به نظر می‌رسد تلاش دارد تا از ترندهای ناموفق چند سال اخیر دنیای بازی پیروی کند، کمی متفاوت از کاراکتر معمولی این استودیو است.

با این حال، نمی‌توان با قطعیت گفت که بازی Marathon موفق نخواهد بود. این نسخه جدید از بازی، بازآفرینی از سه‌گانه اورجینال است که بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ به‌طور انحصاری برای سیستم‌عامل مکینتاش اپل منتشر شد. شاید کسانی که این بازی‌ها را تجربه کرده‌اند دیگر آن‌ها را به خاطر نیاورند، اما بانجی این توانایی را دارد که از یک آی‌پی به ظاهر فراموش‌شده، یک اثر موفق بسازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.