رقابت تازه آنر با سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو

آنر روز چهارشنبه با تأکید بر ظرافت و ظرفیت بالای باتری گوشی تاشوی جدید خود، چالشی تازه برای سامسونگ، پیشتاز بازار، ایجاد کرد. گوشی Honor Magic V5 در مرحله نخست در بازار چین عرضه خواهد شد، اما این شرکت فناوری چینی احتمالاً این دستگاه را در ادامه سال جاری به بازارهای بینالمللی نیز معرفی خواهد
آنر روز چهارشنبه با تأکید بر ظرافت و ظرفیت بالای باتری گوشی تاشوی جدید خود، چالشی تازه برای سامسونگ، پیشتاز بازار، ایجاد کرد. گوشی Honor Magic V5 در مرحله نخست در بازار چین عرضه خواهد شد، اما این شرکت فناوری چینی احتمالاً این دستگاه را در ادامه سال جاری به بازارهای بینالمللی نیز معرفی خواهد کرد.
آنر که در سال ۲۰۲۰ از شرکت فناوری هواوی جدا شد، تلاش دارد با ویژگیهای کلیدی مانند هوش مصنوعی، باتری و اندازه، در میان رقبا متمایز شود. آنر اعلام کرد که ضخامت گوشی Magic V5 در حالت تا شده، بسته به رنگ انتخابی، بین ۸.۸ تا ۹ میلیمتر است. مدل قبلی این گوشی یعنی Magic V3 که آنر نام Magic V4 را به دلایلی حذف کرده؛ در حالت تاشده ۹.۲ میلیمتر ضخامت داشت. همچنین وزن گوشی جدید بسته به رنگ آن، بین ۲۱۷ تا ۲۲۲ گرم اعلام شده، در حالی که وزن نسخه پیشین ۲۲۶ گرم بود.
آنر در بازار چین نسخهای ویژه با حافظه داخلی ۱ ترابایت از گوشی Magic V5 را عرضه خواهد کرد که به گفته این شرکت، ظرفیت باتری بیش از ۶۰۰۰ میلیآمپر ساعت خواهد داشت؛ که از بالاترین ظرفیتها در میان گوشیهای تاشو محسوب میشود. آنر بهشدت تلاش دارد این ویژگیها را برجسته کند، چرا که رقابت در بازار گوشیهای تاشو شدت گرفته، هرچند این دسته از دستگاهها همچنان سهم کوچکی از بازار کلی گوشیهای هوشمند دارند.
آنر در برابر سامسونگ
بر اساس گزارش شرکت International Data Corporation (IDC)، گوشیهای تاشو در سال ۲۰۲۴ کمتر از ۲ درصد از بازار کلی گوشیهای هوشمند را به خود اختصاص دادند. در این بازار، سامسونگ با سهم ۳۴ درصدی پیشتاز بود و پس از آن هواوی با سهمی کمتر از ۲۴ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. آنر نیز با سهمی نزدیک به ۱۱ درصد در رتبه چهارم ایستاد. آنر تلاش دارد از سامسونگ پیشی بگیرد؛ شرکتی که هفته آینده در تاریخ ۹ ژوئیه رویداد معرفی گوشی تاشوی جدید خود را برگزار خواهد کرد. فرانسیسکو جرونیمو، معاون شرکت IDC، گوشی Magic V5 را یکی از محصولات قدرتمند آنر توصیف کرده است.
فرانسیسکو جرونیمو در گفتوگو با سیانبیسی گفت: «این گوشی تاشو، رویای هر کاربری است که به این دسته از دستگاهها علاقه دارد» و به ویژگیهایی مانند باتری اشاره کرد. او افزود: «این گوشی همچنان مرزها را جابهجا میکند و چالشی برای سامسونگ خواهد بود، زیرا آنها در آستانه معرفی نسل هفتم گوشیهای تاشو خود هستند.»
ضخامت گوشیهای تاشو به میدانی برای رقابت میان تولیدکنندگان گوشی تبدیل شده است تا بتوانند نظر کاربران را جلب کنند؛ کاربرانی که به دنبال صفحهنمایش بزرگ این دستگاهها هستند، بدون اینکه وزن اضافی داشته باشند.
تحلیلگران پیشبینی کردهاند که در رویداد هفته آینده سامسونگ، این شرکت یک گوشی تاشو جدید معرفی خواهد کرد که از مدل قبلی خود نازکتر است و از نظر اندازه ممکن است بتواند چالشی برای پیشنهاد آنر ایجاد کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، آنر با رقابت بیشتری مواجه خواهد شد، بهویژه از سمت سامسونگ که پایگاه جهانی بزرگتری دارد.
نیل شاه، بنیانگذار Counterpoint Research، در گفتوگو با سیانبیسی گفت: «بزرگترین چالش آنر، اعتبار برند و توانایی توزیع در مقایسه با سامسونگ است، جایی که فروشنده کرهای برتری دارد.»
تلاش آنر برای گسترش بازارهای بینالمللی فراتر از چین هنوز در مراحل اولیه است و این شرکت در حال تلاش برای ساخت برند خود است. نیل شاه افزود: «علاوه بر این، اگر سامسونگ در نسلهای بعدی با طراحی نازکتری به رقابت بپردازد، در حالی که این شرکت پیشگام اصلی در زمینه گوشیهای تاشو است و از تخصص خود در یکپارچگی عمودی، از نمایشگرها تا باتریها بهره میبرد، تفاوتهای آنر ممکن است کاهش یابد.»
یکپارچگی عمودی به این معناست که یک شرکت مالک بخشهای مختلف زنجیره تأمین محصول خود باشد. سامسونگ دارای کسبوکار نمایشگر و باتری است که اجزای لازم برای گوشیهای تاشو خود را تأمین میکند.
آنر و هوش مصنوعی
شرکتهای فعال در صنعت گوشیهای هوشمند، از جمله آنر، به دنبال متمایز کردن محصولات خود از طریق ویژگیهای هوش مصنوعی موجود در دستگاههایشان هستند. در ماه مارس، آنر اعلام کرد که در پنج سال آینده ۱۰ میلیارد دلار را به سرمایهگذاری در زمینه هوش مصنوعی اختصاص خواهد داد، که بخشی از آن به توسعه نسل جدید دستیارهای هوش مصنوعی که به عنوان دستیارهای شخصی پیشرفتهتر شناخته میشوند، اختصاص خواهد یافت.
آنر اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی خود، یویو، میتواند با مدلهای هوش مصنوعی دیگر، مانند مدلهایی که توسط DeepSeek و علیبابا در چین ایجاد شدهاند، تعامل کند و برای ساخت اسلایدهای ارائهای کمک کند. این شرکت همچنین اشاره کرد که دستیار هوش مصنوعی آن میتواند درخواست تاکسی را از طریق چندین اپلیکیشن مختلف در چین انجام دهد، بهطور خودکار سریعترین مسیر را انتخاب کرده و باقی درخواستها را لغو کند.
منبع خبر : cnbc.com
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0