25 عکس خیلی خاص
برندگان سی و پنجمین دوره جوایز عکاسی مجله AAP
با بسیار هیجان، خبر و نمایش استعدادهای استثنایی 25 عکاس برجسته را که در آخرین شماره از مجله AAP، شماره فوقالعاده 35 با عنوان “رنگها” افتخار داشتهاند، اعلام میکنیم و نمایش میدهیم. جهان ما یک تابلوی زیباست که توسط کالیدوسکوپ رنگها که ما را احاطه کردهاند، بافته شده است؛ از سبز جذاب زمین زیر پاهای
با بسیار هیجان، خبر و نمایش استعدادهای استثنایی 25 عکاس برجسته را که در آخرین شماره از مجله AAP، شماره فوقالعاده 35 با عنوان “رنگها” افتخار داشتهاند، اعلام میکنیم و نمایش میدهیم.
جهان ما یک تابلوی زیباست که توسط کالیدوسکوپ رنگها که ما را احاطه کردهاند، بافته شده است؛ از سبز جذاب زمین زیر پاهای ما تا فضای بیانتهای آسمان آبی. واقعیت ما با دوگانگی تند و تیز سیاه و سفید متفاوت است، زیرا پالت گسترده و متنوع رنگها عمق و نوآوری به وجود ما افزوده است. آیا میتوانید حتی شروع به تصور دنیایی کنید که از این رنگهای پرانرژی خالی باشد، جایی که جوهر زندگی به خوبی فراخوانده و خنثی و کمرنگ شده باشد؟
رنگها حضوری همیشگی در زندگی روزمره ما دارند، تأثیرات آنها غالباً ظریف و غیرقابل تشخیص هستند، اما اثرگذاری شگفتآور دارند. مطالعات بیشماری نوراندیشی کردهاند که رنگها توانایی قابل توجهی دارند تا عریضی از احساسات را منتقل کنند، مزاجهای ما را شکل دهند، و حتی فرآیندهای شناختی ما را تأثیر بگذارند. این هیچ تعجبی نیست که عکاسان به طور مداوم به دنیای چندروی رنگها جلب میشوند، زیرا آنها خوب از اهمیت ژستهای عمیق و حساسیت رنگها در هنر خود آگاه هستند.
#1اریک سیدنر (ایالات متحده آمریکا)
“ایستگاه پلیس قدیمی خیابان هیل سنگاپور با بیش از 900 پنجره رنگارنگ خود، نمادی دلانگیز از معماری منحصر به فرد این شهر است. این بنای چشمگیر، بخشی از سریالی است که استفاده از رنگهای شاد و متنوع در طراحی ساختمانها را به نمایش میگذارد.”
“در این مقاله ما با شور و اشتیاق فراوان، طیف رنگارنگ و متنوعی از رنگها را به تصویر کشیدیم تا جلوهای از غنای تجربیات بصری را به نمایش بگذاریم. پس از صرف زمان و انرژی بسیار، مفتخریم که این گروه متمایز از بیست و پنج عکاس را به شما معرفی کنیم. اکثریت این هنرمندان، زنان فوقالعادهای هستند که با استعداد و خلاقیت خود، دنیای پیرامون را به شکلی بدیع و چشمنواز به تصویر میکشند. این عکاسان برجسته از نه کشور متمایز در سه قاره مختلف گرد هم آمدهاند و با درآمیختن فرهنگها و دیدگاههای هنری خود، مجموعهای بینظیر از آثار عکاسی را خلق کردهاند.”
“این هنرمندان با انتخابهای رنگی خود، ما را به سفری حیرتانگیز در دنیای رنگها دعوت میکنند. از رنگهای جسورانه و پرشوری که همچون شعلهای درخشنده میدرخشند تا رنگهای ملایم و ظریفی که با لطافت، احساس آرامش و لطافت را به همراه میآورند. حتی رنگهای تکرنگ نیز در این مجموعه جایی دارند و حس بیزمانی را به بیننده منتقل میکنند. آنچه همه این انتخابها را به هم پیوند میدهد، تصمیم زیباییشناختی آگاهانه و استادانه پشت هر انتخاب است که جذابیت بصری هر عکس را افزایش میدهد و لذت حسی را برمیانگیزد که در ذهن بیننده ماندگار میشود.”
در این مجموعه نفسگیر، شما با یک طیف رنگارنگ از رنگها روبرو خواهید شد که نه تنها هنر عکاسان با استعداد را به نمایش میگذارد، بلکه شما را به کاوش در احساسات، حالات و داستانهای عمیقی که هر رنگ میتواند برانگیزد، دعوت میکند. بنابراین، اجازه دهید سفری بصری را به دنیای پر جنب و جوش رنگها آغاز کنیم، که توسط چشمان بینا و لنزهای ماهرانه این 25 هنرمند استثنایی زنده شده است.
“این تصویر به عنوان بخشی از پروژه مادری من گرفته شده است، در حالی که من در حال درست کردن پای سیب با مارچوبه برای پسرم بودم، دخترم تصمیم گرفت به من ملحق شود و به من کمک کند تا برای برادرش غذا درست کنم.”
همچنین اینجا اطلاعات بیشتری در مورد ناتالی اشترومایر ، برنده دوم مسابقه اورده شده.
“سریال “زیبایی دست نیافتنی” اثر ناتالی، خلقت مصنوعی زیبایی را با استفاده از گل ها و قسمت های گیاه بررسی می کند. ما می خواستیم بدانیم که چه الهاماتی باعث شده تا او این عناصر طبیعی را به عنوان نمادهای پروژه خود انتخاب کند و چه پیامی را از طریق این انتخاب می خواهد منتقل کند.
ناتالی توضیح داد: “گلها و گیاهان دارای سابقه طولانی در تاریخ هنر هستند. در میان چیزهای دیگر، گلها نماد زیبایی زنانه و همچنین زودگذری هستند. در سریال ‘زیبایی دست نیافتنی’ من، من ‘گلهای فوق العاده’ مصنوعی را از چندین گل و گیاه ایجاد کردهام که به تصاویر مدلهای کامل (مصنوعی) اشاره میکنند که شما هنوز هم هر روز در رسانهها میبینید. این سریال همچنین شامل برخی از تصاویری است که من ‘روز بعد’ گرفتم که گیاهان پژمرده را نشان می دهد. در رابطه با گذر سریع گلها، این سریال همچنین در مورد ماهیت سریعالزوال صنعت تبلیغات سوالاتی را مطرح میکند.”
در این مجموعه، ناتالی با استفاده از گلها و قسمتهای گیاه، زیبایی مصنوعی را به چالش میکشد. او با ایجاد «گلهای فوقالعاده» مصنوعی، تصاویر ایدهآلشدهای را که در رسانهها به ما نشان داده میشود، مورد نقد قرار میدهد. او همچنین با نشان دادن پژمرده شدن گلها، به گذر زمان و زودگذری زیبایی اشاره میکند.
#4کارولین سیلور نیل
“تصویری از یک آبراه کوچک نزدیک بنای یادبود ملی فورت پولاسکی، در حومه ساوانا، جورجیا، مشاهده میکنیم. من ساکن ساوانا هستم و از باتلاقها و مردابهایی که در اینجا، در امتداد ساحل، ما را احاطه کردهاند، الهام گرفتهام.”
#5(Jaroslav Mares) جمهوری چک
“در رختکن یک دبیرستان محلی، صحنهای چشمگیر و غیرمنتظره را کشف کردم. ترکیب بینظیر رنگهای آبی و سفید، فضایی آرام و در عین حال دراماتیک را خلق کرده بود. گویی این فضا در انتظار عکاسی بود و من خوشبخت بودم که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار داشتم. این تصویر بخشی از مجموعه “جهان آبی” است که از تصاویر آرشیوم شخصی من گردآوری شده است.”
“در سریال خیرهکننده ناتالی، مدلها از گلها و قسمتهای گیاه ساخته شدهاند که با دقت در کنار هم چیده شدهاند تا تصویری زیبا و مصنوعی از زیبایی خلق کنند. ما از ناتالی خواستیم تا در مورد فرآیند خلاقانه و تکنیکهای پشت صحنه این آثار هنری، با ما صحبت کند.”
ناتالی، مدلهای گل خود را با دست میسازد. او برخی از گیاهان و گلها را با دوخت یا سنجاق به هم وصل میکند و سپس آنها را روتوش میکند تا به جلوه دلخواه برسد. او برای هر تصویر، طرحی میکشد و قبل از عکاسی در استودیو، آن را با دقت برنامهریزی میکند. گاهی اوقات، یافتن گل و گیاه مناسب برای هر ترکیب، تحقیقات طولانیمدتی را میطلبد.
به دلیل اینکه تصاویر ناتالی اغلب به دلیل غیرطبیعی بودنشان، اشتباهاً به عنوان تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی دسته بندی می شوند، او ویدیوهایی از روند ساخت آنها را در وب سایت و حساب اینستاگرام خود منتشر کرده است.
ناتالی، عکس های خود را از نظر نور و رنگ ویرایش می کند، اما آنها را با کامپیوتر ایجاد نمی کند. این یکی از جنبه های جالب کارهای او است: غیرطبیعی بودن عکس های او اغلب به عنوان نتیجه کار با کمک کامپیوتر اشتباه گرفته می شود، در حالی که غیرطبیعی بودن بسیاری از عکس های تبلیغاتی به عنوان واقعیت پذیرفته شده است.
#6کیلا ریس، عکاس آمریکایی، با مجموعه عکس خود ادای احترامی به گی بوردن، عکاس مشهور فرانسوی، برنده جایزه مجله Aap 35 رنگ شد.
“مجموعه عکس ‘به یاد گی بوردن’ ادای احترامی به عکاس مشهور فرانسوی، گی بوردن است. در این مجموعه از پالت رنگ اصلی عکاس با رنگ های قرمز و آبی زنده استفاده شده است. چنین کنتراستی بر جزئیات برجسته لباس های مد معاصر تأکید می کند.”
#7امیلی فیشر
“کار ناتالی به ایده آل غیر واقعی زیبایی فیزیکی که در رسانه های محبوب به تصویر کشیده شده است، می پردازد. ما می خواستیم بدانیم که آیا ناتالی معتقد است که تصاویر او این آرمان ها را به چالش می کشند یا زیر و رو می کنند و چه تأثیری بر بینندگان عکس های او امیدوار است که داشته باشد. ناتالی نوشت: “من معتقدم که افراد هنگام تماشای عکسهای من به یک اندازه احساس جذابیت و تحریک میکنند. از یک طرف، موضوع، بلکه فرآیند ایجاد تصاویر نیز، با تجربیات بیننده از “مصنوعی بودن” و “طبیعی بودن” بازی میکند. من تفسیرهای خود را به بینندگان واگذار می کنم.”
#8مارتینا هولم برگ
“این تصاویر از سری عکس های من به نام “Mayfly” هستند. این تصاویر با فیلم پولاروید منقضی یا بیش از حد نوردهی شده اند. آنها تصاویری فوری از زندگی هستند، احساس فروتنی در مورد معجزه مداوم زندگی و آگاهی از ناپایداری ما. اینکه چگونه همه ما به هم تعلق داریم و اینکه زندگی چقدر می تواند قوی و در عین حال شکننده باشد.”
#9روحینا هاف من
“عکس “کنگر برای بخارپز کردن با مواد معطر” بخشی از سریالی به نام “در سپاسگزاری” است که ادای احترامی به غذا و خانواده است. با الهام از روزهای اولیه همه گیری کووید-19، این مجموعه ای از پرتره های من، همسرم و سه فرزندمان است که اقلامی را که برای تهیه وعده های غذایی روزانه خود استفاده می کنیم، نشان می دهد. هدف من این است که سخنان MFK Fisher را برجسته کنم: “سه نیاز اساسی ما، غذا، امنیت و عشق، چنان در هم آمیخته و در هم تنیده شده اند که نمی توانیم به طور مستقیم به یکی بدون دیگری فکر کنیم.”
ناتالی از چالش های پیش روی خود در ساخت دستی مدل ها با استفاده از ترکیبی از گل های بریده شده و گیاهان گلدانی صحبت کرد .
“ایجاد مدلهای گل بسیار زمانبر است و نیازمند صبر و کار دستی فراوان است. گاهی اوقات درست قبل از عکاسی، مدل از هم میپاشد و گاهی اوقات دقیقاً مطابق تصور من نمیشود همچنین گفت: «ایجاد حالتهای انسانی برای مدلهای گل کاری دقیق و زمانبر است. گاهی اوقات تا 100 عکس میگیرم تا موقعیت مناسبی پیدا کنم. اما گاهی اوقات، مدلها آنقدر زیبا و بامزه هستند که حتی خود من هم لبخند میزنم.»
#10پاول پیلچ (لهستان/ایالات متحده)
«عکسهای هوایی از فرایند تبخیر خورشیدی و استخراج مواد معدنی در ایالت یوتا، ایالات متحده منتشر شد. این عکسها نحوه عملکرد این فرایندها را از بالا نشان میدهند.»
#11مارلن دلکامبر (فرانسه)
“با دیدن این ساختمان زیبا در اینترنت، تصمیم گرفتم یک خودپرتره در این مکان ثبت کنم. برای تحقق این خواسته، سفری به اسپانیا انجام دادم. با لباس مشکی و جوراب های سفیدم، توانستم هماهنگی کاملی با این مکان زیبا و رنگارنگ پیدا کنم و خود را در میان این زیبایی به تصویر بکشم.” “تنهاییام را در گامهایم حس میکنم، اما این سکوت و انزوا مرا از زیباییهای اطراف غافل نمیکند. همانطور که قدم میزنم، زمین را مانند یک روزنامه بزرگ و گشوده میبینم که داستانهای بیشماری را در خود نهان کرده است. هر از گاهی، تصویری گذرا از چشمانم عبور میکند و مرا به دنیای دیگری میبرد.
“ناتالی در پایان با اشاره به پیشینه خود در زمینه معماری و طراحی صحنه، علاقه خود به چیدمان و خلق تصاویر را بیان کرد. او توضیح داد که مجموعههای عکس او به موضوعات اجتماعی و انتقادی از فرهنگ روزمره، مانند مصرف بیش از حد شکر و پلاستیک یا تغییرات در شیوه زندگی مردم در طول قرنها میپردازد. او همچنین تاکید کرد که سبک عکسهایش را با توجه به موضوع هر سری انتخاب میکند و از سبکهای مختلفی، از سبک تاریخی نقاشی تا ترکیبات تصویری با رنگهای جسورانه، استفاده میکند. ناتالی معتقد است که بازی با ذهنیت و تجربیات بیننده و نمایش چیزهای آشنا به شیوهای جدید، یکی از اهداف اصلی او در عکاسی است.”
#12تیل بریتزه (آلمان)
“من میخواستم با استفاده از سایههای قوی و تراشیده و چیدمانهای رنگی جسورانه و پر جنب و جوش با الهام جزئی از دهههای ۷۰/۸۰، مجموعهای از تصاویر انتزاعی ایجاد کنم که زندگی قدیمی من به عنوان یک بارتندر و حرفه من به عنوان یک عکاس را ترکیب کند.”
#13پلین گوون (ترکیه)
“با یک نفس عمیق، بدن و ذهن خود را به هم پیوند بزن. تو یک هستی واحد هستی و خانهات همینجایی که هستی است.”
#14ماتئوس زوروفسکی (لهستان)
“چهاررنگ بینی توانایی تشخیص چهار رنگ اصلی نور مرئی را شامل می شود، در حالی که انسان ها به طور معمول فقط سه رنگ اصلی را می بینند. این توانایی منحصر به فرد به افراد چهاررنگ بینی اجازه می دهد تا رنگ های ظریف و جزئیات بیشتری را در دنیای اطراف خود مشاهده کنند. آیا تا به حال تصور کرده اید که جهان از چشم یک فرد چهاررنگ بینی چگونه دیده می شود؟”
#15جوی پی لوپز (ایالات متحده)
“پس از درگذشت ناگهانی سه عضو خانواده، ذهن من درگیر مفهوم گذرها شد: گذر از روز به شب، از جوانی به پیری، از زندگی به مرگ. در میان این افکار، رنگ کبالت، که گاهی در گرگ و میش پدیدار میشود، توجه مرا به خود جلب کرد. در تلاش برای غلبه بر غم و اندوه، تصمیم گرفتم با تمرکز بر بخشهای از دسترفته زندگی عزیزانم، به نوعی آنها را زنده نگه دارم. با استفاده از رنگ کبالت و اشکال هندسی، به خلق تصاویری پرداختم که نمادی از زمانهای از دست رفته آنها بود.”
#16 الن استرن (ایالات متحده) با مجموعه «مترو پاریس» مقام سوم را کسب کرد.
“در یکی از روزهای حضورم در متروی پاریس، متوجه کارگر فرانسوی شدم که در حال تراشیدن انبوهی از تبلیغات چاپی بود که روی هم قرار گرفته بودند. با پایان تراشیدن، تصویر باقیمانده از تبلیغات پاره شده، ترکیبی فوقالعاده از رنگ، فرم و زیبایی را به نمایش میگذاشت. این کشف به قدری مرا شیفته کرد که طی چند سال گذشته، مانند یک شکارچی گنج، در متروی پاریس به دنبال چنین آثار هنری پنهان مانده گشتم و از آنها عکسبرداری کردم.”
#17فابیین داندیویل (فرانسه)
“این تصویر بخشی از مجموعه ای است که به ثبت زیبایی ها و خاطرات رو به فراموشی حومه شهر فرانسه اختصاص دارد. از خانههای قدیمی با چیدمان گذشته تا خودروهای رها شده و پمپ بنزینهای از رده خارج، این مجموعه یادآور زندگی ساده و بی آلایش گذشته است. عکاسی برای من، ابزاری برای حفظ و گرامی داشتن این خاطرات است تا نسلهای بعدی نیز با گذشته خود پیوند برقرار کنند.”
#18اتالی شترومهیر (آلمان) با مجموعه “زیبایی دست نیافتنی” مقام دوم را کسب کرد.
“این اثر هنری بخشی از مجموعه «زیبایی دست نیافتنی» من است که به کاوش مفهوم زیبایی مصنوعی و تأثیرات آن بر جامعه می پردازد. تصویر ایده آل و غیرقابل دستیابی از زیبایی فیزیکی که اغلب در رسانه های محبوب به نمایش در می آید، فشار زیادی را بر افراد برای انطباق با استانداردهای زیبایی خاصی ایجاد می کند. در این مجموعه، از گل ها به عنوان نماد زیبایی استفاده شده است تا زیبایی ساختگی و دست نیافتنی را به تصویر بکشم. تمام مدل های این مجموعه با استفاده از گل های بریده شده و قطعات گیاهی به صورت دستی مونتاژ شده و در استودیو عکاسی شده اند. این اثر هنری، نقدی بر استانداردهای زیبایی غیرطبیعی و فشارهای ناشی از آن بر افراد است.”
#19مِلانی شُونِیگر (آلمان)
“این مجموعه عکس، حس شگفتی و عظمت را که هنگام غواصی در اعماق اقیانوس تجربه می کنم، به تصویر میکشد. در این تصاویر، فضای بیکران دریا به عنوان یک صحنه عظیم نمایش داده میشود و از زاویههای دید منحصر به فرد برای برجسته کردن پدیدههای شگفتانگیزی مانند بیولومینسانس و رنگهای سورئال الهامگرفته از صخرههای مرجانی و موجودات نودیبرانچ استفاده شده است. این تصاویر همچنین به کاوش شیوههای ادراک گونههای زیر آب از طریق نور فرابنفش و مادون قرمز میپردازند. با توجه به وضعیت آسیبپذیر اقیانوسهای ما، هدف من برانگیختن تأمل و تفکر در مورد نقش بشریت در حفظ و تعادل اکوسیستمهای در هم تنیده ما است.”
#20آلساندرو گالّو (ایتالیا)
“رنگها یکی از عناصر مهم در معماری هستند که میتوانند تأثیر زیادی بر احساس و فضای یک بنا داشته باشند. این ساختمان مسکونی در لیسبون، با استفاده از رنگهای شاد و زنده، حال و هوای شاد و پرانرژی را به فضای شهری منتقل میکند.”
#21جوزف پودلسنیک (ایالات متحده آمریکا)
“پودلسنیک معتقد است که لنز دوربین دیدگاه را به شکلی یکنواخت و یکنواخت به تصویر میکشد. او به دنبال روشهای دیگری برای ایجاد عمق و پویایی در آثار خود است. او از طریق استفاده از شکل، رنگ، کنتراست و سایر عناصر بصری، تلاش میکند تا عمق و پویایی را به آثار خود اضافه کند.”
#22کلاووس لنزِن
رنگهای کلیدی در یک تصویر، میتوانند نقش مهمی در هدایت توجه بیننده داشته باشند. آنها میتوانند به طور خاص بر یک جزئیات خاص تأکید کنند و آن را برجسته کنند، یا حتی به طور کامل موضوع اصلی را تحت الشعاع قرار دهند
#23مارکو کاجاززو (ایتالیا)
“این عکس سورئال که در خیابان های کاتانیا (سیسیل) گرفته شده است، صحنه ای عجیب و غریب را به تصویر می کشد. در این عکس، مردی با کوله پشتی و شلوار زرد در حال قدم زدن است، اما چیزی غیرعادی در مورد او وجود دارد – بدن او به نظر می رسد که از فلز ساخته شده است. این تضاد بین بدن فلزی مرد و محیط طبیعی او، حس عجیب و غریب و غیر واقعی به عکس می بخشد.
#24الینِ تایِب
“من به عنصر تصادفی در هنر بسیار اهمیت می دهم. در نقاشی هایم، از تکنیک های تصادفی مانند پرتاب رنگ روی بوم و چسباندن تکه های واقعی از چهره ها استفاده می کنم. هنگام خلق یک پرتره، با این امید که چهره مورد نظر در نقاشی ظاهر شود، رنگ را به طور تصادفی روی بوم می پاشم و سپس تکه های واقعی از چهره های شناخته شده را به آن اضافه می کنم. در ترکیب بندی هایم، به دنبال ایجاد احساس فوریت، قدرت و حتی خشونت هستم. چهره های سوژه هایم، مانند سایه هایی مرموز و عمیق، در تاریکی محو می شوند. برای ایجاد تعادل در ترکیب بندی، از لکه های رنگی استفاده می کنم که بخش هایی از چهره را پنهان می کنند و در عین حال بخش های دیگری را آشکار می سازند، و در این فرآیند، جنبه های پنهان روان من را نیز آشکار می کنند.”
#25میرتا کوهلر (اتریش)
“آبی، رنگی عمیق و مرموز، یادآور آسمان و دریا، حس دلتنگی و شجاعت، رویا و بی نهایت را برمی انگیزد. آیا ممکن است کل وجود خود را به این وسعت غیرقابل تعریف بسپاریم؟ میرتا کوهلر، هنرمند اتریشی، در سری سیانوتایپ بزرگ خود با عنوان ” جریان و سپس “، به کاوش این سوال می پردازد. طی فرآیند خلق این آثار هنری، کوهلر خود را به زمان، نور، آب و شانس تسلیم می کند و اجازه می دهد تا این عناصر طبیعی، نقش خود را در خلق تصاویر ایفا کنند. نتیجه، تصاویری زیبا و رویایی است که حس بی وزنی و شناور بودن در پهنه بی کران آبی را تداعی می کنند. در این تصاویر، مرز بین آسمان و دریا محو می شود و چشمانداز به یک فضای بی کران و بی انتها تبدیل می شود. این تصاویر، بیننده را به تفکر درباره ماهیت هستی، جایگاه انسان در جهان و رابطه او با طبیعت فرا می خوانند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0