تازهترین پژوهش: مردان کمتر از زنان اتفاقات منفی زندگی خود را به اشتراک میگذارند
یک تحقیق جدید نشان میدهد که مردان به اندازه زنان، تمایل کمتری به اشتراک گذاری اطلاعات منفی دارند. در موضوع اخبار مثبت، هر دو جنسیت تمایل مشابهی به انتشار اطلاعات دارند. این نتایج نشان میدهد که مردان ممکن است بیشتر نگران نظر دیگران درباره خود باشند و از انتشار اطلاعات منفی خودداری کنند تا تأثیرات
یک تحقیق جدید نشان میدهد که مردان به اندازه زنان، تمایل کمتری به اشتراک گذاری اطلاعات منفی دارند. در موضوع اخبار مثبت، هر دو جنسیت تمایل مشابهی به انتشار اطلاعات دارند. این نتایج نشان میدهد که مردان ممکن است بیشتر نگران نظر دیگران درباره خود باشند و از انتشار اطلاعات منفی خودداری کنند تا تأثیرات اجتماعی روی آنها تأثیر بگذارد.
با توجه به تحقیقات اخیر در مجله روانشناسی اجتماعی تجربی، نتایج نشان میدهد که زنان به نسبت بیشتر اخبار و مطالب منفی را انتقال میدهند، در حالی که مردان تمایل کمتری به این کار دارند. این مسأله احتمالاً به دلیل نگرانی مردان درباره نظر دیگران در مورد آنها بیشتر از زنان است. به نظر میرسد که مردان بیشتر تمایل دارند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مثبت، تأثیر مثبتی بر روی فرآیند بهبود و نمای اجتماعیشان بگذارند.
نتایج سه آزمایش روی بیش از 1000 نفر
با توجه به اینکه امروزه مردم به راحتی اطلاعات را در پلتفرمهای مختلف به اشتراک میگذارند، یک مطالعه جدید بررسیهای جدیدی درباره نحوه به اشتراکگذاری اطلاعات توسط افراد و پیامدهای آن در دنیای دیجیتال ارائه میدهد.
برای بررسی تفاوتهای جنسیتی در بهاشتراکگذاری انواع اطلاعات، محققان سه آزمایش متفاوت را روی بیش از 1000 نفر انجام دادند. در آزمایش اول، افراد باید زمانهایی که احساس میکردند تشنه افشای اطلاعات خود به دیگران هستند، اعلام کنند؛ سپس باید میگفتند که آیا واقعاً این اطلاعات را به اشتراک گذاشتهاند یا خیر. دو آزمایش دیگر بیشتر برای دریافت میزان کمیت و توزیع این آمار بین زنان و مردان انجام شد.
براساس نتایج و دادههای آماری این آزمایشها، اگر اطلاعات مثبت باشد (مثلاً در مورد ارتقا)، مردان و زنان تمایل مشابهی نشان میدهند، اما در مواقعی که اطلاعات منفی باشد (مثلاً عدم موفقیت در دریافت ترفیع) مردان تمایل کمتری به بازگو کردن آن خبر دارند.
این مطالعه همچنین نشان داد که زنان نسبت به مردان از سطح افشای خود رضایت بیشتری دارند، درحالیکه اکثر شرکتکنندگان مرد بیشتر به پنهانکردن افکار و احساسات خود مایل بودند، حتی زمانی که شاید بهتر بود آنها را با دیگران در میان بگذارند.
اطلاعات گذاشتن در عصر دیجیتال به طور فزایندهای رایج و دائمی است. ظهور رسانههای اجتماعی و کانالهای ارتباطی دیجیتال سطوح بیسابقهای از بهاشتراکگذاری اطلاعات را در دسترس قرار داده که احتمالاً پیامدهای اجتماعی و روانی در پی داشته باشد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0