تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
35 بازدید
کد خبر : 4988

حضور نینجای سایبورگ در آثار کوجیما

حضور نینجای سایبورگ در آثار کوجیما

به پایان ژانویه ۲۰۲۴ رسیده بودیم و در رویداد State of Play پلی‌استیشن، طرفداران بالاخره موفق به تماشای تریلر جدیدی از بازی Death Stranding ۲: On The Beach شدند. در این تریلر طولانی، کارگردان معروف بازی، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، بازیکنان را با فصل بعدی از ماموریت سم پورتر بریجز برای بازسازی دوباره تمدن بشری

به پایان ژانویه ۲۰۲۴ رسیده بودیم و در رویداد State of Play پلی‌استیشن، طرفداران بالاخره موفق به تماشای تریلر جدیدی از بازی Death Stranding ۲: On The Beach شدند. در این تریلر طولانی، کارگردان معروف بازی، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، بازیکنان را با فصل بعدی از ماموریت سم پورتر بریجز برای بازسازی دوباره تمدن بشری آشنا کرد. این بازی قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود و بازیکنان را به تمام ماجراجویی‌ها و شگفتی‌هایی که در پی دارد، دعوت می‌کند.

تریلر Death Stranding ۲ همچنین به تصویر چندین صدا و چهره‌ی آشنا را در کنار نورمن ریدوس در نقش سم نشان داد. لئا سیدو و تروی بیکر نقش‌های قبلی خود به عنوان فرجایل و هیگز را ایفا می‌کنند، همچنین لودویگ فورسل به عنوان کارگردان موسیقی به بازی بازمی‌گردد و کایل کوپر نیز مسئولیت طراحی عنوان را دوباره برعهده دارد. طرفداران Metal Gear Solid فورا تأثیر یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) بر شخصیت‌ها و طراحی ماشین‌آلات بازی را تشخیص دادند. طراحی‌های جدید ماشین‌های Death Stranding ۲ که شامل چندین نوع دشمن است، بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است.

نینجاهای سایبورگ؛ امضای مشترک کوجیما و شینکاوا

حضور نینجای سایبورگ در آثار کوجیما

شایان ذکر است که یوجی شینکاوا به عنوان کارگردان هنری برای تمامی بازی‌های سری Metal Gear Solid نقش داشته است. او لحن بصری بازی‌ها را تنظیم کرده و به طور کلی نظارت بر روند توسعه بصری آن‌ها داشته است. طراحی شخصیت‌های برجسته و نمادین مانند Solid Snake، Big Boss، Ocelot، Psycho Mantis و بسیاری دیگر به عهده‌ی او بوده و سبک متمایز او که اغلب به عنوان ترکیبی از تأثیرات کتاب‌های کمیک ژاپنی و نقاشی‌هایی با قلم مو سنتی توصیف می‌شود، از ویژگی‌های این سری است. او همچنین طرح‌هایی برای ماشین‌های نمادین سری مانند Metal Gear REX، RAY و Gekko ایجاد کرده است. همکاری او با کارگردان بازی، هیدئو کوجیما، یکی از موفق‌ترین همکاری‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی است.

بعضی از روبات‌هایی که به یادآور کاتالوگ گسترده‌ی ماشین‌های Metal Gear Solid هستند، وارد اولین نسخه از Death Stranding شده‌اند، اما Death Stranding ۲ بیشتر بر روی آن‌ها تمرکز کرده است. به عنوان مثال، نه تنها کشتی DHV Magellan عناصر بصری را با Metal Gear REX نمادین Metal Gear Solid به اشتراک می‌گذارد، بلکه سربازان مکانیکی در تریلر جدیدترین Death Stranding به نظر می‌رسند که از بازی‌هایی مانند Zone of the Enders یا Metal Gear Rising: Revengeance خارج شده‌اند. این می‌تواند با رویکرد طراحی یوجی شینکاوا توضیح داده شود، اما همچنین نشان می‌دهد که هیدئو کوجیما تمایل دارد از این ماشین‌ها به روش‌های مشابه استفاده کند.

طرح‌های مختلف، مانند ماشین‌های انسان‌نمای Death Stranding ۲ و یک ماشین دوپا که صدای حیوانات را تولید می‌کند، دشمنان مختلف Metal Gear Solid را به یاد می‌آورند، اما یک ماشین در بازی از شباهت‌های بصری فراتر رفته است. این ماشین به نظر یک نینجای روباتیک می‌آید که هیگز را از تهدید سم پیش از شرکت در یک مبارزه هیجان‌انگیز باز می‌دارد و نه تنها سبک مبارزه‌ی جدید هیگز را نشان می‌دهد، بلکه بازگشت الگوی نینجای سایبورگ از Metal Gear Solid را نیز به نمایش می‌گذارد. این اشاره به پروژه‌های گذشته کوجیما عمدی است و علاوه بر این، به طور بالقوه داستانی مشابهی را نیز نشان می‌دهد.

تاریخچه نینجا‌های سایبورگ در بازی‌های هیدئو کوجیما

حضور نینجای سایبورگ در آثار کوجیما

هر چند که انیمه‌های اکشن با تکنولوژی پیشرفته بیشتر و بیشتر به زندگی حرفه‌ای کوجیما تأثیر گذاشته‌اند و در بازی “متال گیر ۲: سالید اسنیک” نیز مبارزاتی با نینجا وجود داشت، یوجی شینکاوا برای اولین بار در طول توسعه “متال گیر سالید ۱” به کوجیما پیشنهاد داد که ایده نینجای سایبورگ را معرفی کند. این نقش به یک شخصیت قدیمی به نام گری فاکس از “متال گیر” محول شد و از آن زمان، عنوان نینجای سایبورگ به اولگا گولوکوویچ از “متال گیر سالید ۲” و ریدن از “متال گیر سالید ۴” گسترش یافت. واحد “SKULLS Parasite” از “متال گیر سالید ۵” و بسیاری از دشمنان در “متال گیر رایزینگ” نیز از الگوی طراحی نینجای سایبورگ الهام گرفتند.

ظهور نینجای سایبورگ در دث استرندینگ ۲

در حال حاضر، نینجای مکانیکی در “دث استرندینگ ۲” مجموعه‌ای از طراحی‌ها و ویژگی‌هایی از نینجاهای گذشته را با هم ترکیب کرده است، در حالی که عناصر طراحی سامورایی را نیز به این ترکیبات اضافه می‌کند. نور مرکزی چشم نینجا و توانایی نامرئی شدن و ظاهراً تله‌پورت، گری فاکس را به یاد ما می‌آورد، در حالی که صدای متعلق به یک نوزاد ممکن است اشاره‌ای به تغییر صدای متنوع اولگا باشد.

صحنه‌ی مشهور دوئل ریدن و ومپ از “متال گیر سالید ۴”، که یکی از بهترین آنتاگونیست‌های این سری بازی است، در نبرد این نینجا با هیگز، بازسازی می‌شود. در نهایت، وفاداری این نینجا به چه کسی است، هم‌چنان یک راز مانند بسیاری از نینجاهای سایبورگ “متال گیر سالید”، باقی مانده است، اما این عنصر جذاب از “دث استرندینگ ۲: On The Beach” جذابیت خود را حفظ می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.