تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
41 بازدید
کد خبر : 581

احتمالاً ایکس به دلیل انصراف تبلیغ‌دهندگان، تا 75 میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد

احتمالاً ایکس به دلیل انصراف تبلیغ‌دهندگان، تا 75 میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد

شبکه اجتماعی ایکس، که پیشتر به عنوان توییتر شناخته می‌شد، معمولاً بیشترین درآمد خود را در ماه‌های پایانی سال کسب می‌کند؛ زیرا برندهای مختلف کمپین‌های تبلیغاتی خود را در این مدت اجرا می‌کنند. با این حال، اخیراً گزارش شده است که بیش از 100 برند و حتی برخی تبلیغ‌کنندگان دیگر، از جمله نامزدهای سیاسی، تبلیغات

شبکه اجتماعی ایکس، که پیشتر به عنوان توییتر شناخته می‌شد، معمولاً بیشترین درآمد خود را در ماه‌های پایانی سال کسب می‌کند؛ زیرا برندهای مختلف کمپین‌های تبلیغاتی خود را در این مدت اجرا می‌کنند. با این حال، اخیراً گزارش شده است که بیش از 100 برند و حتی برخی تبلیغ‌کنندگان دیگر، از جمله نامزدهای سیاسی، تبلیغات خود را در این شبکه به‌طور کامل متوقف کرده‌اند. اگر این تبلیغ‌ها به این شبکه بازنگردند، ایکس ممکن است تا 75 میلیون دلار از درآمد تبلیغات خود در سال جاری را از دست بدهد.

ماه گذشته، گزارشی اعلام کرد که اپل و شرکت‌های دیگر، از جمله دیزنی، به دلیل پست‌های یهودستیزانه ایلان ماسک، تبلیغات خود در ایکس را متوقف کرده‌اند. حالا، براساس گزارش نیویورک تایمز، تعداد این شرکت‌ها در حال افزایش است و تصمیمات تبلیغ‌کنندگان ممکن است تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد ایکس داشته باشد.

احتمالاً ایکس به دلیل انصراف تبلیغ‌دهندگان، تا 75 میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد

به گزارش تایمز، Airbnb تبلیغات خود در ایکس را به ارزش بیش از یک میلیون دلار متوقف کرده است و این میزان برای نتفلیکس سه میلیون دلار است. همچنین، ایکس احتمالاً به دلیل توقف کمپین‌های تبلیغاتی زیرمجموعه‌های مایکروسافت، چهار میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست می‌دهد. دیگر برندهایی چون اوبر و کوکاکولا نیز تصمیم به متوقف کردن تبلیغات خود در ایکس گرفته‌اند.

بایکوت تبلیغات در ایکس توسط شرکت‌های بزرگ

اختلافات بین ایکس و تبلیغ‌کنندگان آن از گزارش گروه ناظر رسانه Media Matters ناشی شد که اظهار می‌کند شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک، تبلیغات وب‌سایت خود را همراه با محتواهای یهودستیزانه نمایش می‌دهد. این ادعاها منجر به شکایت ماسک از سازمان نظارت بر رسانه‌ها شد و او همچنین از تبلیغ‌کنندگان به عنوان سرکوبگران آزادی بیان انتقاد کرد.

احتمالاً ایکس به دلیل انصراف تبلیغ‌دهندگان، تا 75 میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد

X در شکایت خود اعلام کرده که Media Matters عمداً یک محیط را ایجاد کرده بود، تا تبلیغات در کنار “محتواهای حاشیه‌ای” نمایش داده شوند. با این حال، نامشخص است که این اتفاق دقیقاً چگونه رخ داده است. لیندا یاکارینو، مدیرعامل این شرکت، نیز در یک پست از سوی ایکس دفاع کرده و اظهار کرده است که تبلیغات اپل فقط برای دو کاربر در کنار محتواهای نامطلوب نمایش داده شده که یکی از آن‌ها Media Matters بوده است.

این نهاد نظارتی در بیانیه خود شکایت ایکس را “بیهوده” خوانده و اعلام کرده که مشتاقانه آماده است تا در دادگاه پیروز شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.