تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
15 بازدید
کد خبر : 6284

درگذشت جان لاندو، غول فیلمسازی و خالق دنیای آواتار

درگذشت جان لاندو، غول فیلمسازی و خالق دنیای آواتار

جان لاندو، تهیه‌کننده برجسته هالیوود و برنده جایزه اسکار برای آثاری چون آواتار و تایتانیک، در سن ۶۳ سالگی درگذشته است. طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از تهیه‌کنندگان مشهور و با سابقه هالیوود درگذشته است. جان لاندو، که بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم‌های Titanic و Avatar شناخته می‌شود، در سن ۶۳ سالگی دار فانی

جان لاندو، تهیه‌کننده برجسته هالیوود و برنده جایزه اسکار برای آثاری چون آواتار و تایتانیک، در سن ۶۳ سالگی درگذشته است.

طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از تهیه‌کنندگان مشهور و با سابقه هالیوود درگذشته است. جان لاندو، که بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم‌های Titanic و Avatar شناخته می‌شود، در سن ۶۳ سالگی دار فانی را وداع گفته است. او که مدت‌ها با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد، روز جمعه چشم از جهان فرو بست. لاندو یکی از تهیه‌کنندگان با سابقه‌ای بود که همکاری طولانی‌مدتی با جیمز کامرون داشت و به‌عنوان تهیه‌کننده در ۳ فیلم از ۴ فیلم پرفروش تاریخ سینما حضور داشته است.

لاندو نقش مهمی در موفقیت فیلم تایتانیک داشت که آن را به اولین فیلمی تبدیل کرد که فروش آن از یک میلیارد دلار عبور کرد. او همچنین تهیه‌کننده فیلم‌های Avatar و Avatar: The Way of Water بود که هر دو بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشتند.

لاندو تا پیش از مرگش در روند تولید دنباله‌های آواتار نقش اساسی داشت. جیمز کامرون قصد دارد تا قسمت پنجم فیلم Avatar را تا سال ۲۰۳۱ تولید و اکران کند و باید دید درگذشت لاندو چه تأثیری بر روند تولید سه دنباله باقی‌مانده آواتار خواهد گذاشت.

جان لاندو در ۲۳ ژوئیه ۱۹۶۰ در نیویورک متولد شد و کار خود را در ۲۹ سالگی به‌عنوان معاون اجرایی بخش تولید فیلم فاکس قرن بیستم از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز کرد. او برای فیلم تایتانیک یک جایزه اسکار دریافت کرد و دو بار دیگر برای فیلم‌های Avatar و Avatar: The Way of Water نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

لاندو همچنین تهیه‌کننده فیلم‌های Campus Man، Solaris و Alita: Battle Angel بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.