دلایل تأخیر در عرضهی بازی Assassin’s Creed Shadows چیست؟
بازی “سایهها” (Shadows) به عنوان یکی از مورد انتظارترین عناوین شرکت یوبیسافت شناخته میشود. این شرکت برای مدت طولانی در حال تبلیغ بازی جدید مجموعه “اساسینز کرید” (Assassin’s Creed) بوده و به همین دلیل طرفداران به شدت منتظر آن هستند. در این مدت اخبار زیادی درباره این بازی منتشر شده، اما خبر جدید چندان خوشایند
بازی “سایهها” (Shadows) به عنوان یکی از مورد انتظارترین عناوین شرکت یوبیسافت شناخته میشود. این شرکت برای مدت طولانی در حال تبلیغ بازی جدید مجموعه “اساسینز کرید” (Assassin’s Creed) بوده و به همین دلیل طرفداران به شدت منتظر آن هستند. در این مدت اخبار زیادی درباره این بازی منتشر شده، اما خبر جدید چندان خوشایند نیست.
زمانی که بازی “سایهها” معرفی شد، قرار بود در اواسط پاییز امسال عرضه شود. این تاریخ عرضه با توجه به زمانبندی معرفی بسیار مناسب به نظر میرسید و تبلیغات سازنده نیز به بهترین شکل انجام شده بود. اما به نظر میرسد این تاریخ برای شرکت زود بوده و در نتیجه، عرضه بازی “سایهها” به اواخر زمستان امسال موکول خواهد شد.
این بازی به دلیل ویژگیهای خاصش در مجموعه “اساسینز کرید” متمایز است. “سایهها” دنیای قدیمی شرکت مایکروسافت را به یک فضای جدید و متفاوت میبرد و قرار است ویژگیهای تازهای به بازی اضافه کند. داستان بازی در ژاپن قدیم رخ میدهد، زمانی که این کشور در حال توسعه بوده و فرهنگ آن موقعیت ویژهای در جهان داشته است.
در “سایهها” با دو شخصیت متفاوت روبرو هستید. شخصیت اول، یاسوکه (Yasuke) است که یک سامورایی ماهر با مهارتهای بالا در مبارزات سنگین است. شخصیت دیگر، نائوئه (Naoe) نام دارد که بیشتر به سبک اساسین عمل کرده و توانایی دارد تا به آرامی و بدون سر و صدا دشمنان را از بین ببرد.
وجود این دو شخصیت باعث شده بازی “اساسینز کرید: سایهها” برای دو سبک مختلف بازی مناسب باشد. هرچند مراحل مشترک زیادی بین این دو شخصیت وجود دارد، آنچه تجربه آنها را خاص میکند، مراحل منحصر به فرد طراحیشده بر اساس ویژگیهای هر کدام است.
یوبیسافت در بیانیهای درباره تأخیر بازی اعلام کرده که تیم سازنده تلاش زیادی کرده تا “سایهها” را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. این بازی به دلیل وسعت و محتوای زیادش نیاز به زمان بیشتری برای توسعه دارد. پر کردن یک دنیای بزرگ مانند “سایهها” کار آسانی نیست و بنابراین، سازندگان به زمان بیشتری نیاز دارند تا این بازی را به بهترین نحو به کاربران ارائه دهند.
طبق اعلام، بازی “سایهها” هنوز به اصلاحات و تغییراتی نیاز دارد. دنیای بازی همچنان دارای مشکلاتی است و یوبیسافت میخواهد یک تجربه کامل و بدون نقص به کاربران ارائه دهد. این شرکت از اشتباهات گذشتهاش درس گرفته و قصد ندارد بازی ناقصی را عرضه کند و سپس با بهروزرسانی آن را کامل کند؛ بلکه میخواهد تجربهای لذتبخش و کامل را ارائه دهد و پس از آن با بهروزرسانیها، این تجربه را گسترش دهد.
بازی “اساسینز کرید: سایهها” در تاریخ ۲۹ بهمن (۱۷ فوریه ۲۰۲۵ میلادی) برای کنسولهای نسل نهم و همچنین کامپیوتر عرضه خواهد شد. این بازی برای دستگاههای مک نیز قابل دسترسی خواهد بود و کاربران میتوانند از فروشگاههای اپیک و استیم برای دسترسی به آن استفاده کنند. بنابراین، روشهای متعددی برای دسترسی آسان به این بازی در اختیار کاربران قرار دارد.
دلیل واقعی تأخیر بازی اساسینز کرید سایهها
زمانی که شرکت یوبیسافت اعلام کرد که عرضه بازی “اساسینز کرید: سایهها” با تأخیر مواجه خواهد شد، طرفداران بسیار غافلگیر شدند. با وجود اینکه روند ساخت بازی سایهها به خوبی پیش میرفت، اما تیم داخلی یوبیسافت به تأخیر پافشاری کردند.
در نامهای که یوبیسافت منتشر کرد، دلیل این تأخیر بهبود کیفیت بازی و ارتقای تجربه کاربری ذکر شده بود. همچنین توضیح داده شد که شرکت سازنده از تجربیات خود با بازی “جنگ ستارگان: اوتلاوز” درس گرفته و قصد ندارد آن را تکرار کند. نکته اصلی این است که تیم سازنده برای مدت طولانی به دنبال این تأخیر بودند، اما تا زمانی که بازی اوتلاوز عرضه نشد، کسی به نظرات آنها توجهی نکرد.
وضعیت بازی “اوتلاوز” موجب شد که شرکت یوبیسافت توجه بیشتری به بازیهای خود داشته باشد. با وجود انتظارات بالا از این عنوان، اوتلاوز توانست امتیاز ۷۶ از ۱۰۰ را کسب کند و به تازگی فروش آن از یک میلیون نسخه عبور کرده است. این موارد سبب شده که یوبیسافت با دقت بیشتری به بازیهای خود و شرایط عرضه آنها توجه کند و بازی “اساسینز کرید: سایهها” را با حساسیت بیشتری بررسی کند.
اما چرا بازی “سایهها” با تأخیر مواجه شد؟ پاسخ به این سوال چندان ساده نیست، زیرا دلایل مختلفی وجود دارد و توضیح هر یک زمانبر است. به طور کلی، فشردگی زمان، بهینهسازی بازی و فرهنگ و جامعه ژاپن از جمله محدودیتهایی بودند که روند ساخت “سایهها” را هموار نکردند.
ابتدا بیایید درباره برخی شایعات صحبت کنیم. به خاطر مشکلات فرهنگی مرتبط با بازی “سایهها”، انتظار میرفت که شخصیت یاسوکه از دنیای این بازی حذف شود، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و این شخصیت همچنان در بازی حضور دارد. همچنین، شرکت سازنده برای مدت طولانی بازی “سایهها” را آزمایش کرده و آن را با فرهنگ ژاپن تطابق داده است. بنابراین، منطقی است که این شخصیت مشکلی نداشته باشد، زیرا یوبیسافت مدت زیادی بر روی آن کار کرده است.
یکی از چالشهای یوبیسافت، هماهنگی دیرهنگام با متخصصان تاریخ بود. این شرکت این افراد را بسیار دیر به پروژه وارد کرد که منجر به بروز مشکلات زیادی در بازی “سایهها” شد. نظرات این متخصصان نشان داد که بازی نیاز به اصلاحاتی دارد و به همین دلیل عرضه آن با تأخیر مواجه شد.
نکته بعدی وضعیت فعلی بازی “اساسینز کرید: سایهها” است. در حال حاضر، این بازی از لحاظ عملکرد و دنیای خود نیاز به بهبود زیادی دارد. در حقیقت، شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده تا بازی را به بهترین شکل طراحی کند، اما از نظر تجربه هنوز نیاز به اصلاحاتی دارد. “سایهها” با مشکلات زیادی در عملکرد روبروست و یوبیسافت در تلاش است تا این موارد را برطرف کند.
تأخیر در بازیهای یوبیسافت موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز رخ داده است. با این حال، این تأخیر برای “سایهها” ضروری بوده تا بهترین تجربه ممکن را به طرفداران ارائه دهد. تیم سازنده نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد تا تمامی مشکلات را حل کند. همانطور که اشاره کردیم، یوبیسافت از تجربیات خود با بازی “اوتلاوز” درس گرفته و قصد ندارد آن اشتباهات را دوباره تکرار کند.
منبع: Gematsu
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0