شاون لیدن: بازیهای انحصاری، رمز موفقیت پلیاستیشن
در گفتارهای اخیر، شان لیدن، مدیرعامل سابق سونی اینتراکتیو اینترتینمنت آمریکا و سرپرست استودیوهای جهانی پلیاستیشن، در یک پادکست به اهمیت بازیهای انحصاری اشاره کرد. او در برنامه “What’s Up PlayStation” اظهار کرد که انحصارگرایی همواره اهمیت دارد و به تمرکز و برجسته کردن ویژگیهای خاص پلتفرم کمک میکند. این به واضح نشان میدهد که
در گفتارهای اخیر، شان لیدن، مدیرعامل سابق سونی اینتراکتیو اینترتینمنت آمریکا و سرپرست استودیوهای جهانی پلیاستیشن، در یک پادکست به اهمیت بازیهای انحصاری اشاره کرد. او در برنامه “What’s Up PlayStation” اظهار کرد که انحصارگرایی همواره اهمیت دارد و به تمرکز و برجسته کردن ویژگیهای خاص پلتفرم کمک میکند. این به واضح نشان میدهد که چه امکاناتی در یک پلتفرم موجود است که در مکان دیگری قابل دسترسی نیست. با این حال، وقتی که یک پلتفرم به عنوان یکی از بهترینها شناخته میشود، ضرورت بازیهای انحصاری کمی کاهش مییابد.
در مصاحبهای با رسانهی Gamesbeat، لیدن به بودجهی بالایی که برای بازیهای انحصاری صرف میشود، اشاره کرد و آن را به عنوان “پاشنهی آشیل” آنها توصیف کرد. وی اظهار داشت که وقتی هزینهها به میزانی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میرسد، انحصارگرایی به عنوان مهمترین عامل شناخته میشود. این امر به ویژه زمانی که در دنیای بازیهای سرویس زنده یا بازیهای رایگان فعالیت میکنید، مخاطبان را به نوعی کاهش میدهد. به عبارت دیگر، در این حالت، پلتفرمهای دیگر فقط به عنوان راهی دیگر برای جذب کاربران به نظر میرسند.
در قسمت دیگری از پادکست، شان لیدن به فلسفه انحصارگرایی پلیاستیشن در سالهای اولیه آن اشاره کرد و تمرکز آن بر پلتفرمی برای آثاری غیرانحصاری را از سگا و نینتندو متمایز کرد. او اظهار کرد که پلیاستیشن هیچوقت یک پلتفرم مختص آثار انحصاری نبوده است. در دههی ۹۰، نینتندو و سگا آثار انحصاری خود را به عنوان بخش قابل توجهی از بازار نرمافزار معرفی میکردند. با این وجود، پلیاستیشن با تمرکز بر آثار غیرانحصاری، راه خود را در این صنعت آغاز کرد. لیدن بیان کرد که آثار انحصاری برای جلب سهم بازار از شرکتهای دیگر نبودند، بلکه این بازیها تنها برای توسعه و پیشرفت کسب و کار بودند.
لازم به ذکر است که شان لیدن در سال ۱۹۸۷ به سونی پیوست و در سمتهای مختلف این شرکت، از جمله رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی آمریکا (SIEA) فعالیت داشت. وی مسئول نظارت بر توسعهی بازیهای انحصاری برای کنسولهای پلیاستیشن بوده و مشارکتهایش برای تحولات پلیاستیشن اهمیت زیادی داشته است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0