گاهِ ریمیک: راز احیای خاطرات در دنیای بازیهای ویدیویی
با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط IDG Consulting و Strategic Game Consulting، بهترین زمان برای بازسازی یک بازی ویدیویی زمانی است که آن بازی بین یازده تا بیست سال عمر داشته باشد. این دادهها از یک تحقیق درباره فرصتها و چالشهای مرتبط با ریمیکها و ریمسترها بهدستآمدهاند. در این تحقیق بیش از ۲۰۰ ریمیک
با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط IDG Consulting و Strategic Game Consulting، بهترین زمان برای بازسازی یک بازی ویدیویی زمانی است که آن بازی بین یازده تا بیست سال عمر داشته باشد.
این دادهها از یک تحقیق درباره فرصتها و چالشهای مرتبط با ریمیکها و ریمسترها بهدستآمدهاند. در این تحقیق بیش از ۲۰۰ ریمیک و ریمستر که از سال ۲۰۱۲ به بعد منتشر شده و میزان فروش آنها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهند که ریمیکهایی که بین ۱۱ تا ۱۵ سال پس از عرضهٔ بازی اورجینال منتشر شدهاند، بهترین عملکرد را داشتهاند، و در ردهٔ دوم ریمیکهایی قرار گرفتهاند که از عرضهٔ نسخهٔ اورجینالشان ۱۶ تا ۲۰ سال گذشته است. از میان ریمیکهایی که ۱۱ تا ۱۵ سال پس از انتشار بازی اورجینال منتشر شدهاند، ۷۰٪ موفق به فروش بیش از دو میلیون نسخه شدهاند و این میزان به ۸۰٪ برای ریمیکهایی که ۱۶ تا ۲۰ سال پس از انتشار بازی اورجینال منتشر شدهاند، افزایش یافته است. در مقابل، تنها ۳۲٪ از ریمیکهایی که از بازیهای ۲۱ تا ۲۵ سال پس از عرضهٔ بازی اورجینال منتشر شدهاند، به فروش دو میلیونی دستیافتهاند.
ریمیکها به موفقیت میرسند زمانی که پیشرفتهای اساسی در سختافزار و نرمافزار به سازندگان امکان اضافه کردن محتویات جدید و حل معضلاتی که بازیهای اصلی با آنها روبهرو بودند را میدهد.
از نظر تاریخی، سازندگان ترجیح میدهند ریمیکهایی را انتخاب کنند که بیش از یک دهه قدمت دارند و تنها ۴٪ از ریمیکها در مجموعهٔ دادههای ما فاصلهٔ ۰ تا ۵ ساله بین بازی اصلی و ریمیک دارند.
اگر ریمیکهایی که زیر ده سال پس از نسخهٔ اصلی بازی ساخته شدهاند را در نظر بگیریم، تنها دو بازی موفق به فروش بیش از دو میلیون نسخه شدهاند: بازی The Last of Us Part 1 در سال ۲۰۲۲ و Odin Sphere: Leifthrasir در سال ۲۰۱۶.
در هنگام ساخت ریمیک بازی کمتر از ده سال عمر، سازندگان باید تصمیم بگیرند که آیا ریمیک آنچه جدید و ارزشمندی را برای بازیکنان اضافه میکند که خرید دوبارهٔ بازی با قیمت کامل را توجیه کند یا نه. عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند شامل عملکرد بازی در زمان حال، موضوع بازی، رقبا در بازار و تکنولوژیهای جدید هستند.
بهطرف مقابل، ساخت ریمیک از بازیهایی که بیش از دو دهه قدمت دارند ریسکی است زیرا بازیهای رترو در رقابت با عناوین جدیدتر با گیمپلی مدرن چالشهایی را تجربه میکنند. با این حال، این بازیها ممکن است با جلب توجه بازیکنانی که به بازیهای رترو علاقه دارند، موفق عمل کنند.
این گزارش همچنین به ریمسترها نیز پرداخته و طبق آمارهای به دست آمده از این بخش، اکثر ریمسترهای موفق در کمتر از پنج سال از عرضهٔ نسخه اصلی بازی منتشر شدهاند. این رویکرد بیشتر به دلیل این است که بسیاری از ریمسترها همزمان با عرضهٔ کنسولهای نسل جدید منتشر میشوند و به سازندگان این امکان را میدهند که جلوههای بصری و گرافیکی بازی را به نسبت جدیدی ارتقا دهند. این موضوع بهخصوص با عرضهٔ پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان مشهود بود که باعث فروش بالای ریمسترهایی مانند Grand Theft Auto 5 و The Last of Us شد.
در گزارش آمده است که بیشترین تعداد این ریمسترها در سال ۲۰۱۴ با عرضهٔ نسل جدید کنسولها منتشر شدند، تا دسترسیپذیری و پوشش خود را به حداکثر ممکن برسانند و در عین حال این عناوین را در بازار مطرح نگه دارند.
بررسی دادهها نشان داده است که در طول این چرخهٔ تازه شدن سختافزارها، ریمسترهای بازیهای جدیدتر عملکرد بهتری در مقایسه با ریمسترهای بازیهای قدیمیتر داشتهاند، زیرا گیمپلی قدیمی این بازیها در رقابت با عناوین جدیدتر با دشواری روبهرو شده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0