تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
19 بازدید
کد خبر : 5875

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

اگر شما طرفدار فرهنگ کره‌ای هستید، حتماً کنجکاوید درباره‌ی بهترین سریال‌های آیو (IU) باشید. او یک هنرمند جوان است که رتبه‌ی نخست ثروتمندترین خواننده‌ی زن کره‌ای را به خود اختصاص داده و استعدادهای خارق‌العاده‌ای در آستین دارد و همواره برای رشد بیشتر و ارائه‌ی تصویری بهتر تلاش کرده است. آیو بیشتر با نقش‌های ماندگار خود

اگر شما طرفدار فرهنگ کره‌ای هستید، حتماً کنجکاوید درباره‌ی بهترین سریال‌های آیو (IU) باشید. او یک هنرمند جوان است که رتبه‌ی نخست ثروتمندترین خواننده‌ی زن کره‌ای را به خود اختصاص داده و استعدادهای خارق‌العاده‌ای در آستین دارد و همواره برای رشد بیشتر و ارائه‌ی تصویری بهتر تلاش کرده است. آیو بیشتر با نقش‌های ماندگار خود در سریال‌های «آجوشی من» و «هتل دل لونا» شناخته می‌شود، اما بارها به خاطر بازی‌های چشمگیر خود در سریال‌های دیگر نیز مورد تحسین قرار گرفته است.

لی جی اون، که با نام هنری آیو فعالیت‌‌ می‌کند، یک آهنگساز، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر پرآوازه‌‌ی کره‌ای است. او با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ی هنری درخشان به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت سرگرمی کره جنوبی شناخته می‌شود و محبوبیتش به اندازه‌ای است که به او لقب «خواهر کوچک ملت» داده‌اند. طبق اطلاعات سازمان توریست کره جنوبی، آیو موفق‌ترین سولوییست کره‌ای در جذب گردشگران خارجی است.

او که عمده‌ی فعالیت خود را در حوزه‌ی موسیقی متمرکز کرده است، در سال ۲۰۱۱ با ایفای نقش به‌یادماندنی کیم پیل سوک در سریال موزیکال «رویای بلند» کار خود را در تلویزیون آغاز کرد و دو سال بعد با بازی در سریال آخر هفته‌های شبکه‌ی کی‌بی‌اِس با عنوان «لی سون شین بهترینه» بر شهرت خود افزود. این ملودرام خانوادگی ۵۰ قسمتی اولین جایزه‌ی بازیگری را برای آیو به ارمغان آورد. آیو با بازی در فیلم تجاری و موفق «رویا» اولین تجربه‌ی سینمایی خود را رقم زد و با فیلم تحسین‌آمیز «دلال» ساخته‌ی کارگردان معروف ژاپنی کواریدا به جشنواره‌ی کن راه پیدا کرد. او در حال حاضر مشغول فیلمبرداری سریال جدیدش در کنار پارک بو گوم و کیم سونهو است.

اگرچه آیو سابقه‌ی بیش از ۱۵ سال فعالیت هنری دارد، اما با این وجود در عرصه‌ی سینما و تلویزیون، بازیگری گزیده‌کار است و در انتخاب پروژه‌های خود دقت و سختگیری بسیاری به خرج می‌دهد؛ به همین دلیل همیشه طرفداران زیادی در گوشه و کنار دنیا، بی‌صبرانه چشم به راه اخبار جدید او هستند. پس بدون مقدمه‌ی بیشتر به سراغ معرفی بهترین سریال‌های آیو می‌رویم.

  •  آجوشی من (My Mister)

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

  • سال تولید: ۲۰۱۸
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم وون سوک
  • سایر بازیگران: لی سون کیون، لی جی ها، پارک هو سان، جانگ کی یونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۹.۱ از ۱۰

«آجوشی من» با اطمینان در صدر لیست بهترین سریال‌های آیو قرار می‌گیرد و بسیاری از منتقدان، نقش برجسته‌ی لی جی آن را بهترین نقش‌آفرینی این بازیگر استعدادمند می‌دانند. این مجموعه‌ی تلویزیونی تحسین‌برانگیز، برنده‌ی جایزه بهترین درام سال ۲۰۱۸ شد و جایزه‌ی دِسانگ (مهم‌ترین جایزه‌ی جشنواره‌های کره‌ای) نیز از آن به عنوان برترین سریال دریافت کرد.

هرچند همبازی آیو در «آجوشی من» لی سون کیون است که یک بازیگر باتجربه است و نامزدی جوایز بین‌المللی را در کارنامه‌ی خود دارد، اما آیو نیز با استعداد و بازی طبیعی‌اش، توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد و به شخصیت لی جی آن، روح می‌بخشد.

داستان عمیق و بی‌آلایش این سریال درباره‌ی زندگی مرد میانسال ۴۵ ساله‌ای به نام پارک دونگ هون و دختر ۲۱ ساله‌ی منزوی و سرسختش، لی جی آن است. آنها در مسیر زندگی دشوارشان با یکدیگر همدردی می‌کنند و زخم‌های یکدیگر را التیام می‌بخشند. «آجوشی من» با شخصیت‌های دل‌نشین و داستانی پر احساس، قلب شما را گرم می‌کند و نگاهتان را به زندگی تغییر می‌دهد.

  •  عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم کیو ته
  • سایر بازیگران: لی جونگی، آیو، کانگ هانول، نام جو هیوک، بک هیون، کانگ هانا
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۶ از ۱۰

سریال تاریخی «عاشقان ماه»، متأسّفانه پس از فصل اول ادامه‌ای نداشت، اما هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در میان سریال‌های کره‌ای، به ویژه در دل طرفداران آیو دارد. این مجموعه تلویزیونی که بر اساس رمانی چینی با نام «بو بو جینگ شین» اقتباس شده، یکی از پرهزینه‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های تاریخی کره‌ای به حساب می‌آید.

داستان «عاشقان ماه» درباره‌ی دختر جوانی به نام گو ها جین (با بازی آیو) است که در اثر خورشیدگرفتگی کامل، به دوران گذشته‌ی سلسله‌ی گوریو منتقل می‌شود. او در بدن دختری به نام هه سو بیدار می‌شود و در قصر به درگیری‌های عاطفی، سیاستی و رقابت برای تصاحب تاج و تخت پیوسته‌ای می‌شود.

این سریال با بازی هنرمندانی همچون لی جونگی، کانگ هانول، نام جو هیوک، بک هیون و کانگ هانا، همراه با بازی جذاب و ماندگار آیو، جایگاه ویژه‌ای در دل تماشاگران بدست آورده و به عنوان یکی از برترین سریال‌های کره‌ای شناخته می‌شود.

  • هتل دل لونا (Hotel Del Luna)

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: اوه چونگ هوان
  • سایر بازیگران: یو جین گو، لی دو هیون،کیم سو هیون، لی جونگی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰

سریال «هتل دل لونا» با شخصیت جذاب و کاریزماتیک جانگ مان وول (با بازی آیو)، قلب بسیاری از بینندگان را درگیر خود کرد. در این سریال، آیو با بازی بی‌نظیر خود در نقش جانگ مان وول، استعداد بازیگری استثنایی خود را به رخ کشید. او با درک عمیق از ویژگی‌های شخصیتی جانگ مان وول و اجرای دقیق و قدرتمند خود، شخصیت اصلی این سریال را به شکلی منحصر به فرد به تصویر کشید.

این سریال، که اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به پربیننده‌ترین درام‌های شبکه‌ی «tvn» در آن سال تبدیل شد. همچنین، از نظر درآمد نیز از پردرآمدترین درام‌های تاریخ تلویزیون کابلی کره جنوبی بوده است.

فیلمنامه‌ی این سریال توسط خواهران هونگ نوشته شده است، که از جمله مشهورترین نویسندگان کره‌ای هستند و کارهای محبوبی مانند: «خورشید ارباب»، «تو زیبایی»، «دختر من» و «بزرگ‌ترین عشق» را در کارنامه‌ی خود دارند.

در داستان سریال، روایتی از ماجراهای هتلی اسرارآمیز به نام هتل دل لونا ارائه شده است. جانگ مان وول (با بازی آیو)، به عنوان مالک و رئیس این هتل، مأموریت دارد به ارواح سرگردان مردگان خدمات‌رسانی کند. او گرچه گناه خود را به یاد نمی‌آورد، اما می‌داند که تنها راه برای خلاصی از وضعیت فعلی، پیدا کردن فردی است که گناهی بزرگ‌تر از خودش مرتکب شده است. سریال «هتل دل لونا» علاوه بر پربیننده بودن در کره جنوبی، در پخش بین‌المللی نیز موفقیت‌آمیز بوده و در جشنواره‌های هنری نیز افتخارات زیادی را کسب کرده است.

  •  تهیه‌کنندگان (The Producers)

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

  • سال پخش: ۲۰۱۵
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: سئو سو مین، پیو مین سو
  • سایر بازیگران: کیم سو هیون، گونگ هیو جین، چا ته هیون، کانگ سونگ یون، نا یونگ هی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۳ از ۱۰

سریال کمدی «تهیه‌کنندگان» یکی از جذاب‌ترین سریال‌های آیو است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ از شبکه «kbs» به روی آنتن رفت. آیو در این سریال نقش یک خواننده‌ی معروف را بازی می‌کند که به همراه بازیگران برجسته‌ای مانند گونگ هیو جین، چا ته هیون و کیم سو هیون، برای ایجاد برنامه‌های تلویزیونی مشغول به کار می‌شود.

داستان «تهیه‌کنندگان» در طبقه‌ی ششم ساختمان شبکه‌ی «kbs» رقم می‌خورد، جایی که تهیه‌کنندگان در فرآیند تولید برنامه‌های تلویزیونی شرکت دارند و کارمندان مختلف برای اجرای این برنامه‌ها به کار می‌پردازند. این سریال با روایتی جذاب و متفاوت، فرآیند ساخت برنامه‌های تلویزیونی را به تصویر می‌کشد و مسائل و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را نشان می‌دهد.

سیندی (با بازی آیو)، یک خواننده معروف است که برای بهبود تصویر اجتماعی خود در جامعه، مجبور به حضور در برنامه‌های تلویزیونی می‌شود و شخصیت گرم و مهربانی از خود به نمایش می‌گذارد. تعاملات او با تهیه‌کنندگان و سایر اعضای برنامه، موجب شکل‌گیری چالش‌ها و موقعیت‌های جالبی می‌شود که تماشای آنها بسیار لذتبخش است. در نتیجه، آیو برای بازی در نقش سیندی، نامزد چهار جایزه‌ی بازیگری شد.

  • رویای بلند (Dream High)

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

  • سال پخش: ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: لی اونگ بوک، کیم سونگ یون
  • سایر بازیگران: کیم سو هیون، به سوزی، اوک تک یون، جونگ وو یون، به یونگ جون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۶ از ۱۰

«رویای بلند» نخستین فرصت بازی آیو به عنوان یک بازیگر نخبه بود. این سریال موزیکال در سال ۲۰۱۱ از شبکه‌ی «kbs» پخش شد و به دلیل موضوع جذاب و الهام‌بخشش، به سرعت مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفت و به میانگین بینندگان با درصد بالای ۲۰٪ دست یافت. استقبال عظیمی که از این سریال شده بود، باعث شد که یک سال بعد، فصل دوم آن تولید شود. «رویای بلند» همچنین در جشنواره‌های تلویزیونی مختلف نیز موفقیت‌آمیز بود و در سال ۲۰۱۱ جایزه‌ی دسانگ بهترین سریال تلویزیونی را از آن انتخاب کرد.

این داستان در یک مدرسه‌ی موسیقی رقم می‌خورد و به تلاش‌های دانش‌آموزان مختلف در رشته‌های موسیقی و رقابت آنها می‌پردازد. جوانانی که آرزوی شهرت و موفقیت را در سر دارند، با موانع مختلفی روبرو می‌شوند اما با تلاش‌های فراوان، به دنبال دستیابی به اهدافشان هستند و در این راه، روابط دوستانه‌ای ارزشمند را با یکدیگر برقرار می‌کنند.

آیو در این سریال نقش کیم پیل سوک را بازی می‌کند. او برای این نقش با یک گریم سنگین مواجه شد، اما با ارائه‌ی یک بازی بی‌نقص و فراموش‌نشدنی، موفق به جلب توجه شد. شخصیت کیم پیل سوک، یک دختر نوجوان با استعداد است که بارها به دلیل چاقی و نامطابقت با استانداردهای ظاهری رایج، توانایی وی در زمینه‌ی آواز را نادیده گرفته شده است.

او همچنین همچون سایر دانش‌آموزان، برای رسیدن به موفقیت در رشته‌ی موسیقی و خوانندگی تلاش می‌کند، اما همیشه با موانع زیادی مواجه می‌شود. آیا او بالاخره موفق به ورود به مدرسه‌ی موسیقی و ثبت‌نام در رشته‌ی آواز می‌شود؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال و شنیدن صدای بهشتی آیو هستید، حتماً «رویای بلند» را که بدون شک در فهرست بهترین سریال‌های آیو قرار دارد، تماشا کنید.

  • لی سون شین بهترینه (You Are the Best)

سریال‌های آیو که شما را مجذوب خود می‌کنند

  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: یون سونگ شیک
  • سایر بازیگران: جو جونگ سوک، گو دو شیم، لی می سوک
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۴ از ۱۰

درام خانوادگی “لی سون شین بهترینه” در سال ۲۰۱۳ در روزهای آخر هفته، از شبکه “kbs2” کره جنوبی پخش شد. این مجموعه‌ی ۵۰ قسمتی داستان زندگی اعضای یک خانواده را دنبال می‌کند که پس از مرگ ناگهانی پدرشان، با غم و اندوهی عمیق روبه‌رو می‌شوند و در طول این مسیر، معنای واقعی عشق و خوشبختی را در کنار یکدیگر کشف می‌کنند.

آیو در این سریال نقش لی سون شین را بازی می‌کند، که ساکن یک جزیره‌ی دورافتاده در کره جنوبی است. او جوانی باهوش، مهربان و شجاع است و کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی خود است. پس از مرگ پدرش، به سئول می‌آید و تلاش می‌کند تا با استفاده از استعداد خوانندگی‌اش، در یک شرکت سرگرمی شروع به کار کند. در این مسیر، او با رئیس یک کمپانی سرگرمی آشنا می‌شود و با هم ماجراهای جذابی را تجربه می‌کنند.

سریال کره‌ای “لی سون شین بهترینه” هنگام پخش، توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرد و بازی آیو در این سریال، به او کمک کرد تا ۴ بار برای دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر زن نامزد شود و در نهایت یک جایزه را به دست آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.