تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
23 بازدید
کد خبر : 6067

زندگی آسان‌تر برای سالمندان: 9 ابزار ضروری برای خانه

زندگی آسان‌تر برای سالمندان: 9 ابزار ضروری برای خانه

با توجه به آمارها، بیش از ۲۵ درصد از جمعیت ایران سنین ۵۵ سال و بیشتر را دارا هستند و بیش از یک چهارم آنان تنها زندگی می‌کنند. گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کشور نشان می‌دهد که در بین افرادی که بیش از ۶۵ سال عمر دارند، یک نفر از هر چهار نفر

با توجه به آمارها، بیش از ۲۵ درصد از جمعیت ایران سنین ۵۵ سال و بیشتر را دارا هستند و بیش از یک چهارم آنان تنها زندگی می‌کنند. گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کشور نشان می‌دهد که در بین افرادی که بیش از ۶۵ سال عمر دارند، یک نفر از هر چهار نفر در هر سال با خطراتی همچون سقوط از ارتفاع مواجه می‌شود. این مشکلات با پیشرفت سن بیشتر در افراد، افزایش می‌یابند، اما افراد سالمند تمایل دارند به زندگی مستقل. بنابراین، احتمالاً شما به عنوان فرزند یا حتی فرد سالمند، به دنبال استفاده از تجهیزات و لوازم نظارتی برای پیشگیری از مشکلاتی مانند ضعف در دوران پیری هستید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروزه انواع مختلفی از سیستم‌های مانیتورینگ خانگی برای افراد مسن طراحی شده است که می‌تواند به افراد سالمند و مراقبانشان اطمینان بیشتری بخشیده و زندگی آن‌ها را آسان‌تر کند. بنابراین، در این مقاله به شما به ۷ ابزار کاربردی برای سالمندان که باید در خانه داشته باشند، آشنا می‌کنیم. از طرفی، با مراجعه به دیجی‌کالا مگ، می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

  • دستگاه فشار خون یا فشارسنج دیجیتال

 زندگی آسان‌تر برای سالمندان: 9 ابزار ضروری برای خانه

نگرانی از فشار خون بالا در اوایل سنین پیری یک مسئله شایع است. داشتن یک فشارسنج قابل اعتماد در خانه، امکان نظارت دقیق و تشخیص زودهنگام تغییرات فشار خون را فراهم می‌کند. این ابزار به شما اجازه می‌دهد که به طور منظم فشار خون خود را بسنجیده و در صورت وجود هر گونه نامطلوبی، بلافاصله واکنش نشان دهید، داروها را تنظیم کنید و با متخصصین بهداشتی مشورت کنید. نظارت منظم می‌تواند به جلوگیری از عوارض جدی مانند حملات قلبی و سکته کمک کند. استفاده از یک فشارسنج دیجیتال، نه تنها برای افراد مسن، بلکه برای همه افراد خانه، اهمیت دارد. انتخاب و خرید یک فشارسنج با دقت و کیفیت، که به درستی کالیبره شده باشد، می‌تواند به حفظ سلامتی افراد مسن کمک کند. به طور کلی، افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند یا در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری خاصی هستند، باید ابزارهایی که با بیماری آن‌ها مرتبط است را در خانه داشته باشند. بنابراین، خرید یک فشارسنج برای افرادی که با فشار خون بالا مواجه هستند، بسیار ضروری است.

  • دستگاه قند خون در لیست انواع ابزار کاربردی برای سالمندان

یکی از ابزارهای کاربردی دیگر برای سالمندان، به ویژه افرادی که دچار دیابت هستند، انتخاب و خرید دستگاه اندازه‌گیری قند خون است. اکثر دستگاه‌های تست قند خون به روش مشابهی عمل می‌کنند، اما برخی از آن‌ها ویژگی‌ها و امکاناتی دارند که با نیازهای شما به عنوان یک فرد سالمند، بهتر هماهنگ هستند. با این حال، یکی از نکات مهم که در زمان انتخاب این محصول باید در نظر گرفته شود، این است که استفاده از دستگاه تست قند خون باید آسان باشد تا انگیزه شما برای پایش منظم قند خونتان افزایش یابد. همچنین، اندازه و ظاهر دستگاه باید به گونه‌ای باشد که شما بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید و اطلاعات، نتایج و توضیحات آن به آسانی قابل مشاهده و خواندن باشد.

  • جعبه‌ی کمک‌های اولیه

یک جعبه کمک‌های اولیه جامع اساسی برای هر خانه، به خصوص خانه‌هایی که افراد سالمند در آن زندگی می‌کنند، ضروری است. به طور کلی، این جعبه باید شامل موارد ضروری مانند بانداژ، محلول‌های ضد عفونی‌کننده، نوار چسب، پد گاز و قیچی باشد. حضور یک کیت کمک‌های اولیه امکان پاسخ سریع و مؤثر به جراحات جزئی، بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و حوادث مشابه را فراهم می‌کند. باید به یاد داشت که این موضوع به ویژه برای افراد مسن، که به طور کلی کندتر از افراد جوان بهبود می‌یابند، اهمیت بیشتری دارد. افراد سالمند بیشتر از افراد دیگر در گروه‌های سنی مختلف به عفونت‌ها و عوارض مرتبط با آن مستعد هستند، بنابراین، درمان سریع حتی در مورد آسیب‌های جزئی به شکل به‌موقع و مؤثر می‌تواند تفاوت زیادی در حفاظت از سلامت آن‌ها ایجاد کند.

  • تب‌سنج دیجیتال

یکی از موارد مهم در فهرست خرید ابزارهای کاربردی برای سالمندان، انتخاب و خرید یک تب‌سنج با کیفیت است. در خانه‌ای که یک فرد سالمند زندگی می‌کند، بررسی دمای بدن او به صورت منظم، چه توسط خود فرد و چه توسط سایر اعضای خانواده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین مهم است که میزان دمای بدن فرد دقیقا چقدر بالا است. به عنوان مثال، افزایش دمای بدن به مدت بیش از سه روز، نشانگر نیاز به مشاوره و مراجعه به پزشک است. همچنین، اگر دمای بدن فرد سالمند به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد، خطر تشنج وجود دارد و باید بلافاصله اقدامات لازم را انجام داد. از این رو، وجود یک تب‌سنج با دقت کافی و قابل اعتماد، در جعبه‌ی کمک‌های اولیه خانه، بسیار حیاتی است.

  • ابزار کاربردی برای سالمندان، دستگاه بخور و رطوبت‌ساز خانگی

 زندگی آسان‌تر برای سالمندان: 9 ابزار ضروری برای خانه

جالب است بدانید که طبق یک مطالعه جامع، پس از وارد شدن ویروس آنفولانزا به هوا از طریق سرفه‌های مصنوعی، محققان به این نتیجه رسیدند که رطوبت بالای ۴۰ درصد می‌تواند به سرعت ویروس معلق در هوا را غیر فعال کند و قدرت انتقال بیماری را کاهش دهد. بنابراین، ما پیشنهاد می‌دهیم که با استفاده از دستگاه بخور یا رطوبت‌ساز، رطوبت محیط خانه را به حدود ۴۳ درصد یا بیشتر افزایش دهید. این موضوع به ویژه برای سالمندان می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد و به آن‌ها در پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی کمک کند. علاوه بر این، این ابزار کاربردی برای سالمندان می‌تواند در رفع خشکی ناشی از خروپف، تسکین علایم سینوزیت و سردرد، حفظ رطوبت پوست دست و صورت، کاهش ترشحات سرفه و تسکین سوزش گلو و حساسیت، بسیار مفید باشد.

  •  مچ‌بند یا ساعت هوشمند

استفاده از تلفن هوشمند برای افراد مسن همواره یک گزینه عملی نیست و احتمال بالایی وجود دارد که آن را در خانه فراموش کنند. خوشبختانه، در دنیای امروز، پوشیدن ساعت یا مچ‌بند هوشمند به معنای دسترسی فوری به تمام ویژگی‌های دستگاه بدون نیاز به حمل تلفن هوشمند است. در بین انواع ساعت‌ها و مچ‌بندهای موجود در بازار، انتخاب و خرید گزینه‌ای مناسب برای افراد میان‌سال باید با در نظر گرفتن یکسری مشخصه‌های خاص از جمله داشتن GPS برای دسترسی به موقعیت آن‌ها همراه باشد. همچنین، وجود قابلیت‌هایی مانند شمارش گام، تبدیل چت صوتی به متن، یادآوری دارو و مشخصات آب و هوا می‌تواند به بهینه‌تر کردن دستگاه برای سالمندان کمک کند. حتی در مواردی، مناسب است مچ‌بندی را انتخاب کنید که دارای دکمه SOS باشد، تا اگر افراد مسن در مواقع اضطراری به کمک نیاز داشته باشند، بتوانند از دکمه کمک SOS استفاده کنند.

  •  ترموستات هوشمند

ترموستات‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که در عین صرفه‌جویی در انرژی، محیطی با دمای کنترل شده داشته باشید. اگر پیش از خروج از خانه، فراموش کردید سیستم گرمایشی یا تهویه مطبوع را خاموش کنید، می‌توانید از موبایل هوشمند خود برای کنترل سیستم از راه دور استفاده کنید. این دستگاه برای افراد سالمند هم بسیار کارآمد و اهمیت دارد تا دمای خانه را در حد ملایم و مناسبی حفظ کنند. لازم به ذکر است که حتی اگر تحرک فرد سالمند در خانه محدود باشد، بهترین ترموستات‌های هوشمند به آنها امکان می‌دهد بدون نیاز به بلند شدن و تغییر دستی تنظیمات، دمای خانه را مدیریت کنند.

  • تفنگ ماساژ در لیست انواع ابزار کاربردی برای سالمندان

بطور طبیعی، افزایش سن ممکن است با ایجاد مشکلات جدیدی همراه باشد، از جمله کاهش عملکرد عضلات، التهاب، اختلالات در جریان خون و دردهای عمومی. در این زمینه، خرید تفنگ‌های ماساژ هوشمند که به شکل کوبشی عمل می‌کنند، ممکن است به عنوان یک راه‌حل برای کاهش دردها و مشکلات جسمی مؤثر باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با این مسائل، استفاده از دستگاه‌هایی مانند تفنگ ماساژور هوشمند است.

  •  قفل‌های هوشمند و دوربین‌های امنیتی

 زندگی آسان‌تر برای سالمندان: 9 ابزار ضروری برای خانه

دوربین‌ها و قفل‌های هوشمند با مزایای فراوانی برای افراد مسن همراه هستند، زیرا این محصولات می‌توانند امنیت فرد را بهبود بخشند. با نصب دوربین امنیتی در نزدیکی درب ورودی، می‌توانید به صاحب خانه سالمند کمک کنید تا متوجه شود که کسانی که پشت در خانه حضور دارند، چه کسانی هستند. همچنین، دوربین‌های متعددی می‌توانند در نقاط مختلف خانه قرار داده شوند تا دوستان یا اعضای خانواده امکان مشاهده وضعیت فرد سالمند را داشته باشند. این مطلب جالب است که بدانید که در برخی موارد و بسته به نوع محصول، سیستم‌های امنیتی هوشمند مانند قفل‌های دیجیتال می‌توانند با افراد دیگر ارتباط برقرار کرده و حتی پیامک ارسال نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.