تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
14 بازدید
کد خبر : 6250

نینتندو: کیفیت فدای سرعت نمی‌شود!

نینتندو: کیفیت فدای سرعت نمی‌شود!

رئیس نینتندو می‌گوید که امروزه توسعه بازی‌ها طولانی‌تر، پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تر شده و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است. تقریباً ۱۵ سال پیش، عرضه یک سه‌گانه کامل برای یک کنسول امری عادی به شمار می‌رفت، همان‌طور که در عناوینی مانند گیرز آو وار، مس افکت، آنچارتد یا توم ریدر شاهد بودیم. اما امروزه توسعه عناوین بزرگ بسیار

رئیس نینتندو می‌گوید که امروزه توسعه بازی‌ها طولانی‌تر، پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تر شده و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.

تقریباً ۱۵ سال پیش، عرضه یک سه‌گانه کامل برای یک کنسول امری عادی به شمار می‌رفت، همان‌طور که در عناوینی مانند گیرز آو وار، مس افکت، آنچارتد یا توم ریدر شاهد بودیم. اما امروزه توسعه عناوین بزرگ بسیار زمان‌بر شده و ممکن است در جریان توسعه، استودیوی سازنده یک نسل از کنسول‌ها را برای عرضه از دست بدهد.

برای مثال، در نسل هشتم و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان، عناوین بزرگی مانند GTA و الدر اسکرولز عرضه نشدند و متأسفانه تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که احتمالا از این به بعد شرایط حتی بدتر هم خواهد شد.

از سال ۲۰۰۶ که کنسول Nintendo Wii عرضه شد، نینتندو تمرکز خود را بر روی سخت‌افزارهای ساده‌تر و بازی‌هایی که پیچیدگی‌های زیادی ندارند گذاشت، تا تولید آن‌ها ساده‌تر باشد. با این حال، حتی نینتندو هم نتوانست از این واقعیت که تولید بازی‌های جدید به منابع و زمان بیشتری نیاز دارد، فرار کند.

شونتارو فوروکاوا، رئیس شرکت نینتندو، اخیراً به سرمایه‌گذاران توضیح داد:

«توسعه بازی‌ها امروزه زمان‌برتر، پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تر شده است و این امری اجتناب‌ناپذیر است. برای مواجهه با این وضعیت، ما به طور مداوم در حال افزایش منابع لازم برای توسعه هستیم و سرمایه‌گذاری‌های ضروری را انجام می‌دهیم.»

نینتندو: کیفیت فدای سرعت نمی‌شود!

تاکاشی تروکا، مدیر اجرایی نینتندو، نیز با تأیید صحبت‌های فوروکاوا تاکید کرد که نینتندو همچنان در تلاش برای ساخت بازی‌های خاص و سرگرم‌کننده است. او افزود:

«با پیشرفت سخت‌افزارها، توسعه نرم‌افزارها نیز به زمان بیشتری نیاز دارد که اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، معتقدم که ما در کوتاه کردن چرخه زمانی تولید بازی‌هایمان موفق بوده‌ایم؛ برای مثال، با عرضه سخت‌افزارهای جدید به طور مستمر فضای توسعه خود را رشد داده‌ایم. صرف نظر از اینکه تولید بازی‌ها به زمان بیشتری یا کمتری نیاز داشته باشند، هدف ما همچنان ارائه بازی‌های سرگرم‌کننده است.»

خلاصه این مطلب نشان می‌دهد که احتمالاً در کنسول نینتندو سوییچ ۲ شاهد تعداد بازی‌های کمتری نسبت به انتظار باشیم؛ همان‌طور که در ایکس‌باکس سری ایکس و اس و پلی‌استیشن ۵ دیده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.