تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
21 بازدید
کد خبر : 6873

چرا Bully 2 هیچ‌گاه به دست گیمرها نرسید؟

چرا Bully 2 هیچ‌گاه به دست گیمرها نرسید؟

در این مقاله از نیوفان، به بررسی دلایل عدم ساخت دنباله برای بازی Bully، با وجود پتانسیل‌های بالای آن، خواهیم پرداخت. راک‌استار، یکی از پیشگامان صنعت بازی، با ساخت عناوین برجسته‌ای که در دل گیمرها جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند، به شهرت رسید. این شرکت با خلق آثار نوآورانه‌ای که مرزهای داستان‌سرایی را جابه‌جا کرده و

در این مقاله از نیوفان، به بررسی دلایل عدم ساخت دنباله برای بازی Bully، با وجود پتانسیل‌های بالای آن، خواهیم پرداخت.

راک‌استار، یکی از پیشگامان صنعت بازی، با ساخت عناوین برجسته‌ای که در دل گیمرها جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند، به شهرت رسید. این شرکت با خلق آثار نوآورانه‌ای که مرزهای داستان‌سرایی را جابه‌جا کرده و رویه‌های رایج بازی‌سازی را به چالش کشیده‌اند، تعریفی جدید از تجربه بازی‌ها ارائه داد. میراث ماندگار راک‌استار به سبک خاصی محدود نمی‌شود و شامل مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های به‌یادماندنی است که موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند؛ از “GTA” که با ترکیب روایت‌های تأثیرگذار، دنیای وسیع و گیم‌پلی جذاب گیمرها را جذب می‌کند، تا “Red Dead Redemption” که غرب وحشی را با داستانی حماسی به تصویر می‌کشد و “Bully” که در فضایی طنزآلود به چالش‌های دوران نوجوانی می‌پردازد.

با اینکه سال‌ها برای تجربه “GTA” و “Red Dead Redemption” انتظار کشیدیم، بازی‌های دیگری نیز وجود دارند که بی‌صبرانه منتظر دنباله آن‌ها هستیم. یکی از این بازی‌ها “Bully” است که در سال ۲۰۰۶ برای کنسول PS2 عرضه شد و با موفقیت تجاری قابل توجهی برای راک‌استار همراه بود. این بازی برخلاف “GTA”، که در آن کنترل یک مجرم در شهرهای بزرگ را بر عهده داشتیم، ما را به دنیای جیمی هاپکینز، پسر ۱۵ ساله‌ای که در مدرسه شبانه‌روزی بولورث آکادمی تحصیل می‌کرد، می‌برد. جیمی به جای ارتکاب جرایم خیابانی و استفاده از سلاح‌های مرگبار، به مبارزه با دانش‌آموزان دبیرستان و شوخی‌های زشت با آن‌ها می‌پرداخت.

اما چرا با وجود پتانسیل‌های بالای “Bully”، هیچ‌گاه شاهد ساخت دنباله‌ای برای این بازی نبوده‌ایم؟

برای پاسخ به این سؤال، باید به سال ۲۰۰۸ بازگردیم، زمانی که استودیو Mad Doc Software به شرکت راک‌استار پیوست و نام خود را به Rockstar New England تغییر داد. این استودیو به‌منظور اثبات توانایی‌های خود، کار بر روی پروژه‌های مختلفی از جمله “Bully 2” و نسخه کامپیوتری “Bully” را آغاز کرد. با این حال، از اواخر دهه ۲۰۰۰، تغییرات عمده‌ای در راک‌استار گیمز آغاز شد که شرکت را به مسیری کاملاً متفاوت هدایت کرد. در این مسیر، تنوع آثار کاهش یافت و عرضه سالانه چندین بازی بزرگ متوقف شد. تمرکز راک‌استار بر تولید آثار باکیفیت باعث شد تا هزینه‌های تولید بازی‌های آینده به‌شدت افزایش یابد و معرفی هر بازی به رویدادی بزرگ در صنعت بازی تبدیل شود.

اعضای راک‌استار نیوانگلند علاقه زیادی به تولید “Bully 2” داشتند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با محصول جدیدشان نظر مسئولان شرکت را جلب کنند. تیم توسعه حتی در برخی شب‌ها تا دیروقت در استودیو می‌ماند و بر روی دنباله “Bully” کار می‌کرد. اما مشکل این بود که راک‌استار اولویت‌های دیگری داشت. این شرکت معتقد بود که برخی از آثارشان نیاز به توجه بیشتری دارند و به همین دلیل تعدادی از اعضای راک‌استار نیوانگلند را برای کار بر روی این پروژه‌ها از استودیو اصلی جدا کرد. به‌علاوه، تغییر فرهنگ استودیو و فشارهای کاری شدید باعث شد که برخی از اعضای راک‌استار نیوانگلند استعفا دهند و تعدادی از کارمندان نیز به‌دلیل تصمیمات مدیران، اخراج شدند.

تریلر رسمی BrickToons منتشر شد: آماده شوید برای شگفتیبا اینکه راک‌استار هرگز به‌طور رسمی اطلاعاتی درباره مراحل تولید “Bully 2” منتشر نکرده است، در سال‌های اخیر برخی از اعضای بلندپایه شرکت جزئیاتی از این پروژه را فاش کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که راک‌استار پس از ۱۲ تا ۱۸ ماه کار بر روی دنباله “Bully”، در سال ۲۰۰۹ تصمیم به لغو این بازی گرفت. با این حال، تا چند سال پیش نسخه‌ای قابل تجربه از “Bully 2” در راک‌استار نیوانگلند وجود داشت که بخش‌هایی از آن به‌طور متفاوتی در پروژه‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفت. به‌طور کلی، پروژه “Bully 2” هنوز به دو تا سه سال دیگر برای تکمیل نیاز داشت، اما این زمان در اختیار تیم توسعه قرار نگرفت. با این حال، پیشرفت‌های خوبی در تولید این دنباله حاصل شده بود و سازندگان قادر بودند در بخش‌های مختلف جهان بازی کاوش کنند، با شخصیت‌های غیرقابل کنترل و اشیاء مختلف تعامل داشته باشند و مأموریت‌های هیجان‌انگیزی را به پایان برسانند.

برخی از اعضای تیم توسعه “Bully 2” به افزایش سه‌برابری ابعاد نقشه بازی نسبت به نسخه اول اشاره کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که تمرکز بیشتر بر روی جزئیات و ارائه اثری پرجزئیات با امکان انجام کارهایی مانند ورود به تمام ساختمان‌ها بوده است. استودیو Rockstar New England قصد داشت رفتار شخصیت‌ها را بهبود بخشد و تأثیر اعمال گیمرها بر وقایع بازی را افزایش دهد، که برخی از این ویژگی‌ها در “Red Dead Redemption 2” به کار گرفته شدند. یکی از ویژگی‌های برجسته دنباله “Bully”، امکان شکستن واقع‌گرایانه شیشه‌ها بود که به “Max Payne 3” و بازی‌های بعدی راک‌استار منتقل شد. همچنین، به‌خاطر نقش برجسته درخت‌ها در بازی، یک مکانیزم پیشرفته برای بالا رفتن طبیعی از درخت‌ها و لبه ساختمان‌ها طراحی شده بود.

چرا Bully 2 هیچ‌گاه به دست گیمرها نرسید؟با این حال، در صنعت بازی‌های ویدیویی، همیشه اوضاع طبق برنامه پیش نمی‌رود و پروژه‌ها به دلایل مختلفی لغو می‌شوند. “Bully 2” نیز یکی از این پروژه‌ها بود که به‌دلیل اولویت یافتن بازی‌هایی مانند “Red Dead Redemption” و “Max Payne 3” متوقف شد. مشخص نیست که آیا روزی شاهد انتشار دنباله “Bully” خواهیم بود یا خیر، اما اعضای راک‌استار نیوانگلند، حتی پس از گذشت یک دهه از کار بر روی این پروژه، همچنان از علاقه خود به بازی صحبت می‌کنند و امیدوارند که روزی بتوانند نسخه نهایی آن را تجربه کنند. آن‌ها بر این باورند که این بازی پتانسیل تبدیل شدن به اثری منحصربه‌فرد و پر از لحظات مفرح را داشته و کنار گذاشتن پروژه را یک فرصت‌سوزی بزرگ می‌دانند، زیرا پر از ایده‌های جذاب و قابل احیای بود.

در حال حاضر، طرفداران نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند و تنها امید آن‌ها این است که راک‌استار به‌زودی دنباله “Bully” را معرفی کرده و به انتظار طولانی گیمرها پایان دهد. تا آن زمان، می‌توانید با تجربه دوباره “Bully” بر روی پلی استیشن 2، ایکس باکس 360، Wii و کامپیوتر یا بازی کردن نسخه به‌روزشده “Scholarship Edition” روی اندروید و iOS، به دنیای این بازی برگردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.