تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
33 بازدید
کد خبر : 4906

گیم‌پس مایکروسافت: ۳۴ میلیون گیمر در سراسر جهان

گیم‌پس مایکروسافت: ۳۴ میلیون گیمر در سراسر جهان

می‌توان گفت که اشتراک گیم‌پس (Game Pass) به عنوان مهم‌ترین امکانات مرتبط با کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت شناخته می‌شود. تقریباً همهٔ خریداران این کنسول‌ها در ابتدای راه خود این اشتراک را تهیه کرده و از بازی‌های موجود در آن بهره‌مند می‌شوند. این اشتراک به گونه‌ای پیشرفت کرده است که حتی عناوین مهم هم در آن

می‌توان گفت که اشتراک گیم‌پس (Game Pass) به عنوان مهم‌ترین امکانات مرتبط با کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت شناخته می‌شود. تقریباً همهٔ خریداران این کنسول‌ها در ابتدای راه خود این اشتراک را تهیه کرده و از بازی‌های موجود در آن بهره‌مند می‌شوند. این اشتراک به گونه‌ای پیشرفت کرده است که حتی عناوین مهم هم در آن ارائه شده و بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس از روز اول در آن موجود هستند. این موضوع باعث شده که گیم‌پس در مقایسه با سایر اشتراک‌های دنیای گیمینگ برتری ویژه‌ای داشته باشد.

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، در گفت‌وگوی اخیر خود دربارهٔ آمار گیم‌پس سخن گفته است. بر اساس اظهارات اسپنسر، این اشتراک دارای ۳۴ میلیون کاربر فعال است و در دو حوزهٔ کامپیوتر و گیمینگ ابری رشد چشمگیری داشته است.

در این مصاحبه، اسپنسر اعلام کرده است که در دو سال گذشته تقریباً ۹ میلیون کاربر جدید به این اشتراک پیوسته‌اند. لازم به ذکر است که این آمار مربوط به کاربرانی است که هزینهٔ اشتراک گیم‌پس را به طور کامل پرداخت کرده‌اند، بنابراین افرادی کاملاً واقعی و فعال در این اشتراک هستند و به معنای واقعی کلمه اعضای آن محسوب می‌شوند، بدون در نظر گرفتن برنامه‌های خانواده و سایر امکانات.

گیم‌پس مایکروسافت: ۳۴ میلیون گیمر در سراسر جهان

نکته‌ای که اسپنسر بر آن تأکید داشت، این بود که کاربران Xbox Live Gold هم به عنوان اعضای Game Pass شناخته می‌شوند، زیرا نام Gold از سال گذشته به Game Pass Core تغییر یافته است. با این حال، تعداد کسانی که تنها اشتراک Game Pass Core را خریداری کرده‌اند بسیار کم است، و بیشتر آنها کاربران کامپیوتر و گیمینگ ابری هستند. به علاوه، اسپنسر توضیح داد:

زمانی که تعداد کنسول‌ها و کاربران آنها ثابت است، ارائه اشتراک گیم‌پس صرفاً برای کنسول موجب رشد نمی‌شود. این دلیلی است که ما توسعه این اشتراک بر روی کامپیوتر و حالت ابری را انجام دادیم و نتیجه آن، رشد چشمگیری در میان کاربران بود.

در کنار آمارهای اعلام شده، اسپنسر به طور رسمی اعلام کرد که اشتراک گیم‌پس ابتدا فقط برای پلتفرم ایکس‌باکس موجود خواهد بود و هنوز هیچ اطلاعی درباره عرضه آن بر روی کنسول‌های سونی و نینتندو ارائه نشده است. دلیل اصلی این تصمیم، جلوگیری از احساس کاربران ایکس‌باکس از ارزش کم شدن کنسول‌هایشان در طول زمان است، به‌ویژه که اعلام شده است که چهار عنوان انحصاری ایکس‌باکس نیز برای دیگر کنسول‌ها عرضه خواهند شد.

همچنین، مایکروسافت تازه‌ترین اطلاعات را منتشر کرده و اعلام کرده است که بازی دیابلو ۴ (Diablo 4) نیز به اشتراک گیم‌پس اضافه خواهد شد. این اولین بار است که یک عنوان از بلیزارد به اشتراک گیم‌پس اضافه می‌شود و این نشان می‌دهد که مایکروسافت دلایل خاصی برای خرید اکتیویژن بلیزارد داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.