تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
30 بازدید
کد خبر : 5777

چرا گیمرها به بازی‌های قدیمی روی می‌آورند؟

چرا گیمرها به بازی‌های قدیمی روی می‌آورند؟

یک گزارش جدید اظهار می‌دارد که در سال ۲۰۲۳، بیش از ۶۰ درصد از زمان بازی‌هایی که حداقل شش سال از عمر آن‌ها می‌گذرد، توسط بازیکنان صرف شده است. این گزارش، که دومین گزارش سالانه‌ی بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها از سوی Newzoo است، داده‌هایی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد چگونه روند بازی کردن

یک گزارش جدید اظهار می‌دارد که در سال ۲۰۲۳، بیش از ۶۰ درصد از زمان بازی‌هایی که حداقل شش سال از عمر آن‌ها می‌گذرد، توسط بازیکنان صرف شده است.

این گزارش، که دومین گزارش سالانه‌ی بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها از سوی Newzoo است، داده‌هایی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد چگونه روند بازی کردن بازیکنان تغییر کرده است و به کمترین تعداد بازی‌ها متمرکز شده است. آثار خدمات مبتنی بر اشتراک و بازی‌های سندباکس بر اساس تعداد کاربران فعال ماهانه در سال ۲۰۲۳ به طور مشخص بر زمان کلی بازی در صنعت غالب بوده‌اند. قابل توجه است که فورتنایت به عنوان برترین بازی در این زمینه در تمامی پلتفرم‌های اصلی شناخته شده است.

با تجزیه و تحلیل درصد کل ساعت‌های صرف شده بر روی بازی‌ها بر اساس تاریخ انتشار، مشخص شده است که ۶۱ درصد از کل ساعت‌ها به بازی‌هایی با طول عمر ۶ سال یا بیشتر اختصاص یافته است، در حالی که بازی‌های جدیدتر با طول عمر کمتر از سه سال، ۲۳ درصد از زمان را به خود اختصاص داده‌اند.

به طور خاص، پنج بازی قدیمی برتر بیش از ۲۵ درصد از کل زمان بازی صنعت را به خود اختصاص داده‌اند، این بازی‌ها شامل فورتنایت، روبلاکس، لیگ آو لجندز، ماینکرفت و جی‌تی‌ای ۵ است.

میانگین زمان بازی بر اساس سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۱، تقریباً ۲۶ درصد کاهش یافته است و حتی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳، با وجود فصل تعطیلات، رشد چشمگیری نداشته است.

این گزارش همچنین ۱۰ بازی برتر را در رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن، ایکس باکس و نینتندو سوییچ بر اساس میانگین ماهانه‌ی کاربران رتبه‌بندی کرده است، که به جز سوییچ، مواردی مانند فورتنایت، روبلاکس، ماینکرفت، کال آو دیوتی و جی‌تی‌ای ۵ در تمامی این پلتفرم‌ها محبوب هستند.

چرا گیمرها به بازی‌های قدیمی روی می‌آورند؟

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، تنها ۸ درصد از کل زمان بازی‌ها به بازی‌های جدید اختصاص یافته بود و دیابلو ۴ به عنوان یکی از برترین‌ها مطرح شد. این نشان می‌دهد که بازیکنان به طور عمده روی بازی‌های قدیمی‌تر و با نام‌های معروف مانند زلدا، ماریو و پوکمون تمرکز دارند. همچنین با اضافه شدن Fall Guys، می‌توان به عدم رقابت قابل توجه بازی‌های جدید اشاره کرد.

تحلیلگر ارشد Newzoo، تام ویژمن، پیش‌بینی می‌کند که با شرایط فعلی بازار و کاهش توجه به بازی‌ها و استودیوها، زمان بازی در سال‌های آینده به کاهش خواهد رفت. وی اشاره می‌کند که پس از یک افت جزئی در سال ۲۰۲۲، هنوز رشد قابل توجهی مشاهده نشده است.

همچنین، نظرات فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، درباره‌ی عدم رشد کلی صنعت بازی نشان می‌دهد که موضوع اخراج‌های گسترده کارکنان، نه تنها در مایکروسافت بلکه در کل صنعت، مطرح است. این وضعیت نشان می‌دهد که شرکت‌ها همچنان به دنبال کسب موفقیت بازی‌های سرویس محور هستند.

گزارش‌های دیگر نیز در این زمینه وجود دارد، از جمله تصریحات سونی در مورد عزم عرضه بیش از ۱۰ بازی جدید سرویس محور. اما تغییرات اخیر نشان می‌دهد که تعداد این بازی‌ها به نصف کاهش یافته است. این وضعیت نشان می‌دهد که تمرکز سونی بر روی بازی‌های سرویس محور ممکن است انتظاراتی که قبلاً برآورده می‌کرد، را نداشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.