تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
18 بازدید
کد خبر : 6510

ساخت بازی‌های مشابه، کلید بقای خالق سایلنت هیل در برابر تعطیلی

ساخت بازی‌های مشابه، کلید بقای خالق سایلنت هیل در برابر تعطیلی

سازندگان بازی Silent Hill اعلام کرده‌اند که راه اصلی برای جلوگیری از بسته شدن استودیو، ساخت بازی‌هایی با ادامه و تداوم بافت و ایده‌های بازی‌های قبلی است. پس از تعطیلی استودیوهای بزرگی چون آرکین آستین و تانگو گیم ورکس توسط ایکس باکس، توسعه‌دهندگان نگران آینده شغلی خود شدند. در حالی که بسیاری در حال ابراز

سازندگان بازی Silent Hill اعلام کرده‌اند که راه اصلی برای جلوگیری از بسته شدن استودیو، ساخت بازی‌هایی با ادامه و تداوم بافت و ایده‌های بازی‌های قبلی است.

پس از تعطیلی استودیوهای بزرگی چون آرکین آستین و تانگو گیم ورکس توسط ایکس باکس، توسعه‌دهندگان نگران آینده شغلی خود شدند. در حالی که بسیاری در حال ابراز همدردی با همکاران از دست‌داده شغلشان بودند، برخی دیگر نگران آینده صنعت بازی بودند. هر کس نظری متفاوت درباره دلیل این اتفاقات داشت، خالق بازی سایلنت هیل معتقد است که حفظ هویت اصلی استودیو، کلید جلوگیری از تعطیلی آن‌هاست.

این دیدگاه بحث‌های زیادی را برانگیخته است. در حالی که عده‌ای بر این باورند که استودیوها باید به دنبال تجربه‌های کاملاً متفاوت باشند، عده‌ای دیگر معتقدند که آقای کیچیرو تویاما، خالق سایلنت هیل، درست می‌گوید. اگرچه کیچیرو تویاما فعلاً روی سایلنت هیل کار نمی‌کند، بسیاری او را شخصیت اصلی پشت این مجموعه می‌دانند. اخیراً او تأکید کرد که حفظ یک سبک خاص برای استودیوها بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به استودیو فرام سافتور بیان کرد که هویتی که این استودیو بیش از یک دهه پیش برای خود ساخته، هنوز هم پابرجاست و این امر به آن‌ها کمک کرده تا بیش از ۵ میلیون نسخه از بسته الحاقی Shadows of the Erdtree را تنها در چند روز بفروشند.

ساخت بازی‌های مشابه، کلید بقای خالق سایلنت هیل در برابر تعطیلی

این توسعه‌دهنده همچنین به استودیو تانگو اشاره می‌کند، که با ایجاد بازی Hi-Fi Rush، که از تمام پروژه‌های قبلی‌اش متفاوت بود، به یک موفقیت چشمگیر دست یافت. این بازی توانست نظر بسیاری از منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند، اما به غیر از این‌ها در نهایت تعطیل شد.

همچنین، بازی Redfall نیز یک مثال دیگر است، که استودیو آرکین از سبک تک‌نفره معمول خود که تاکنون مشهور بوده بود، کناره گرفت. این بازی در نهایت با شکست روبرو شد و نتوانست موفقیتی کسب کند. به نظر می‌رسد که کیچیرو تویاما اعتقاد دارد که همه استودیوها باید به روش‌های سنتی خود در تولید بازی‌ها پایبند بمانند.

البته، استفاده مداوم از یک فرمول که پیش‌تر جواب داده و بازتولید آن، همراه با ریسک رکود و تکراری شدن است. قبلاً شاهد بودیم که استودیوهایی مانند ناتی داگ، که قبلاً در تولید بازی‌های پلتفرمر تخصص داشتند، تغییر کاملی در شیوه‌ی کار خود دادند و به تولید بازی‌های داستان‌محور اکشن و ماجراجویی پرداختند. این تغییرات ساختاری به بسیاری از استودیوها کمک کرد تا هویت جدیدی برای خود بسازند و در نتیجه موفقیت‌آمیز باشند. به هر حال، نظر کیچیرو تویاما در این زمینه جالب است. وی همچنین در این مصاحبه به تعطیلی یک استودیو ژاپنی اشاره کرد که به دلیل اختلاف نظرات با سونی، ایجاد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.