تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
17 بازدید
کد خبر : 6533

Gravity Rush: قربانی سیاست‌های تجاری سونی؟

Gravity Rush: قربانی سیاست‌های تجاری سونی؟

سازندگان بازی Gravity Rush می‌خواستند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند، اما سونی اصرار داشت که یک بازی بزرگ تولید شود. استودیو سازنده بازی Gravity Rush، در گذشته یکی از مشهورترین استودیوهای زیرمجموعه سونی بود. استودیو Japan بخاطر تولید عناوین بالارده برای پلی‌استیشن به شهرت دست یافته بود، اما در سال ۲۰۲۱، سونی تصمیم گرفت

سازندگان بازی Gravity Rush می‌خواستند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند، اما سونی اصرار داشت که یک بازی بزرگ تولید شود.

استودیو سازنده بازی Gravity Rush، در گذشته یکی از مشهورترین استودیوهای زیرمجموعه سونی بود. استودیو Japan بخاطر تولید عناوین بالارده برای پلی‌استیشن به شهرت دست یافته بود، اما در سال ۲۰۲۱، سونی تصمیم گرفت که این استودیو را بسته کند.

آقای کیچیرو تویاما، مدیر این استودیو و سازنده بازی Gravity Rush، به خبر بسته شدن استودیو به این دلیل واکنش نشان دادند که پلی‌استیشن از آن‌ها درخواست عناوین با بودجه بالا داشته است، در حالی که آن‌ها به دنبال خلاقیت و ارائه عناوین تجربی بودند.

پلی‌استیشن به خاطر رویکرد محافظه‌کارانه‌اش در تولید عناوین مختلف، به تازگی مورد انتقاد قرار گرفته است، به خصوص به خاطر بودجه بالا و کمبود ریسکی که فقط به تولید عناوین AAA اکتفا دارد.

آقای تویاما در مصاحبه با رسانه VGC توضیح داد که برای ساخت بازی‌های خوب نیازی به بودجه‌های زیاد ندارد، اما پلی‌استیشن عموماً علاقه‌ای به این نوع بازی‌ها ندارد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که چشم‌انداز بلندمدت سونی برای سایر استودیوهای بزرگش نیز به سرنوشت استودیو Japan شباهت دارد.

Gravity Rush: قربانی سیاست‌های تجاری سونی؟

این توسعه‌دهنده در نهایت تصمیم گرفت که استودیو مستقل خود راه‌اندازی کند و با اطمینان معتقد است که این انتخاب بهترین گزینه برای او بوده است. کیچیرو تویوما باور دارد که اکنون می‌تواند عناوینی بسازد که بهترین نماینده ایده‌ها و آرزوهایش باشند.

در نهایت، به نظر می‌رسد که استودیو ژاپن به دلیل تفاوت‌های دیدگاه بین پلی‌استیشن و مدیران خود، به تعطیلی رسیده است. اعتماد پلی‌استیشن به ساخت عناوین بالارده به طور غیرمنتظره‌ای به مشکلات جدیدی برای این غول ژاپنی منجر شده است و بخش اعظمی از انتقادات نیز به دلیل عملکرد بسیار ضعیف آن در معرفی عناوین انحصاری خود در سال جاری به وجود آمده است.

بودجه‌های غیرقابل کنترل به طور کلی به یک بحران برای صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند و در این شرایط، رویکرد متفاوت آقای کیچیرو تویوما باعث خوشحالی است.

خالق بازی Gravity Rush در حال حاضر به سراغ یک عنوان ترسناک جدید به نام Slitterhead رفته است. بازی دیگری که توسط وی ساخته شده، با نام Silent Hill نیز با یک ریمیک توسط استودیو کونامی، سال گذشته مورد توجه قرار گرفت. انتظار می‌رود که بازی Slitterhead به طور متفاوتی در ژانر وحشت، در اواخر سال جاری به بازار عرضه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.