تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
19 بازدید
کد خبر : 1439

بیماری تنفسی مرگبار در چین

بیماری تنفسی مرگبار در چین

در چند سال گذشته، ویروس کرونا از چین منشأ گرفته و جان بسیاری از افراد جهان را گرفته است. اخیراً گزارش‌ها به بیماری تنفسی در چین اشاره دارند که تنها کودکان به آن مبتلا می‌شوند. با این حال، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که هنوز هیچ بیماری جدید یا غیرمعمولی اعلام نشده است. از اواخر

در چند سال گذشته، ویروس کرونا از چین منشأ گرفته و جان بسیاری از افراد جهان را گرفته است. اخیراً گزارش‌ها به بیماری تنفسی در چین اشاره دارند که تنها کودکان به آن مبتلا می‌شوند. با این حال، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که هنوز هیچ بیماری جدید یا غیرمعمولی اعلام نشده است.

از اواخر اکتبر 2023، سازمان جهانی بهداشت در حال مانیتورینگ داده‌های سیستم نظارتی چین است که به افزایش بیماری‌های تنفسی در کودکان شمال چین اشاره داشت. در ابتدا، آژانس بهداشت سازمان ملل از پکن درخواست اطلاعات بیشتری در این زمینه کرد، اما دولت چین اظهارنظر عمومی نکرد. سپس WHO یک کنفرانس تلفنی با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین و بیمارستان کودکان پکن برگزار کرد.

توضیح مقامات چین درباره گزارش‌های نگران‌کننده

بیماری تنفسی مرگبار در چین

با توجه به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات چینی افزایش بیماری‌های شبیه به آنفولانزا را به لغو محدودیت‌های کووید نسبت داده‌اند. با این حال، از ساکنان چین خواسته شده است تا اقداماتی مانند واکسینه‌شدن و استفاده از ماسک را انجام دهند. رسانه‌های محلی چین نیز گزارش داده‌اند که بیمارستان‌ها با فشار زیادی روبه‌رو شده‌اند.

پس از درخواست سازمان جهانی بهداشت، خبرگزاری دولتی Xinhua مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن به نقل از مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) آمده است که آن‌ها توجه زیادی به تشخیص و مراقبت از کودکان مبتلا به بیماری‌های تنفسی دارند.

بیماری تنفسی مرگبار در چین

سپس، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خود اظهار کرد که هیچ “بیماری غیرمعمول یا جدیدی” توسط چین شناسایی نشده و افزایش بیماری‌های تنفسی در شهرهای شمالی این کشور به‌دلیل “چند پاتوژن شناخته‌شده” بوده است. این سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خود توضیح داده است که این وضعیت را به دقت زیر نظر دارد و با مقامات ملی چین در تماس است. از زمان شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ووهان چین، نزدیک به چهار سال می‌گذرد و در طول همه‌گیری کووید-19، سازمان جهانی بهداشت بارها از مقامات چینی به‌دلیل عدم شفافیت و همکاری انتقاد کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.